Zobrazit minimální záznam

Direct Volume Rendering on GPU



dc.contributor.advisorČmolík Ladislav
dc.contributor.authorGroll Jakub
dc.date.accessioned2015-05-28T11:31:16Z
dc.date.available2015-05-28T11:31:16Z
dc.identifierKOS-587865354005
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/61919
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá problematikou vykreslování volumetrických dat, konkrétně jejich přímým vykreslováním (Direct Volume Rendering). Cílem práce je seznámit čtenáře s mechanismem vykreslování volumetrických dat na grafickém procesoru a ukázat, jak lze data ovlivnit pomocí 1D a 2D transfer funkce. Na základě analýzy a návrhu řešení je provedena implementace, která rozšiřuje funkčnost knihovny Tiger, dodanou vedoucím práce. Tato knihovna využívá rozhraní OpenGL API, ke kterému přistupuje skrze JOGL. Výsledná aplikace pro přímé vykreslování byla otestována na čtyřech různých volumetrických modelech, pro různé transfer funkce a pro různá kompoziční schémata. Tím je umožněn vhled do chování přímého vykreslování volumetrických dat za různých podmínek.cze
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with an issue of volume rendering, specifically Direct Volume Rendering. The goal of this thesis is to introduce the mechanism of volume rendering on GPU to the reader and show him, how can we affect the data with 1D and 2D transfer functions. My implementation extends the functionality of a Tiger library provided by the supervisor. The library uses OpenGL API, which is accessed through JOGL. The implemented application was tested on four different volumetric datasets, with different transfer functions and with different composition schemes. The results of the testing gives insight into the behavior of direct volume rendering under various circumstances.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfeng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfcze
dc.subjectGPU,vykreslování,raycasting,fragmentcze
dc.titlePřímé vykreslování volumetrických dat na GPUcze
dc.titleDirect Volume Rendering on GPUeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeFelkel Petr
theses.degree.disciplineSoftwarové systémycze
theses.degree.grantorkatedra počítačůcze
theses.degree.programmeOtevřená informatikacze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam