ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • katedra počítačů
  • Bakalářské práce - 13136
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • katedra počítačů
  • Bakalářské práce - 13136
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Přímé vykreslování volumetrických dat na GPU

Direct Volume Rendering on GPU

Typ dokumentu
bakalářská práce
bachelor thesis
Autor
Groll Jakub
Vedoucí práce
Čmolík Ladislav
Oponent práce
Felkel Petr
Studijní obor
Softwarové systémy
Studijní program
Otevřená informatika
Instituce přidělující hodnost
katedra počítačů



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou vykreslování volumetrických dat, konkrétně jejich přímým vykreslováním (Direct Volume Rendering). Cílem práce je seznámit čtenáře s mechanismem vykreslování volumetrických dat na grafickém procesoru a ukázat, jak lze data ovlivnit pomocí 1D a 2D transfer funkce. Na základě analýzy a návrhu řešení je provedena implementace, která rozšiřuje funkčnost knihovny Tiger, dodanou vedoucím práce. Tato knihovna využívá rozhraní OpenGL API, ke kterému přistupuje skrze JOGL. Výsledná aplikace pro přímé vykreslování byla otestována na čtyřech různých volumetrických modelech, pro různé transfer funkce a pro různá kompoziční schémata. Tím je umožněn vhled do chování přímého vykreslování volumetrických dat za různých podmínek.
 
This bachelor thesis deals with an issue of volume rendering, specifically Direct Volume Rendering. The goal of this thesis is to introduce the mechanism of volume rendering on GPU to the reader and show him, how can we affect the data with 1D and 2D transfer functions. My implementation extends the functionality of a Tiger library provided by the supervisor. The library uses OpenGL API, which is accessed through JOGL. The implemented application was tested on four different volumetric datasets, with different transfer functions and with different composition schemes. The results of the testing gives insight into the behavior of direct volume rendering under various circumstances.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/61919
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (12.09Mb)
POSUDEK (423.2Kb)
POSUDEK (158.0Kb)
Kolekce
  • Bakalářské práce - 13136 [1230]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV