Řízení skupiny vozidel pomocí komunikace vozidlo - vozidlo
Convoy platooning using vehicle to vehicle communication
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Švandrlík Michal
Supervisor
Vokřínek Jiří
Opponent
Fulem Josef
Field of study
Systémy a řízeníStudy program
Kybernetika a robotikaInstitutions assigning rank
katedra řídicí technikyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomová práce pojednává o vlivu technologie komunikace typu vozidlo - vozidlo (V2V) při řízení skupiny vozidel a porovnání jeho úspěšnosti. Hlavním cílem užití V2V je zvýšení bezpečnosti provozu pomocí sdílení polohy, rychlosti a dalších užitečných dat. Dále si klade za cíl snížení počtu dopravních zácp a nehod. Naším cílem je ohodnotit vliv řízení konvoje pomocí V2V za různých dopravních podmínek provádějící manévry akcelerace, brzdění a zipování. V potaz budou brány parametry jako délka konvoje, hustota provozu a počet vozidel vybavených technologií V2V. This thesis topic is to study the impact of vehicle to vehicle communication (V2V) used for convoy platooning control and its performance in a traffic. The main goal of V2V communication is increasing safety of traffic by sharing position, velocity and other useful information. It also aims to prevent from traffic jams and reduce the number of accidents. Our task is to evaluate the influence of convoy control via V2V under different conditions and performing maneuvers like acceleration, deceleration and zipper. The metrics like V2V technology penetration, convoy length and traffic density are taken into account. The experiments are realized via computer simulation.
Collections
- Diplomové práce - 13135 [328]