Pohon zadní nápravy modelu elektromobilu
Rear Axle Electric Car Model Drive
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Wünsche David
Supervisor
Jirásek Lubor
Opponent
Šlechta Ondřej
Field of study
ElektronikaStudy program
Komunikace, multimédia a elektronikaInstitutions assigning rank
katedra mikroelektronikyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a realizací pohonného systému modelu elektromobilu, především zadní nápravou. Pohonný systém je řešen dvojicí bezkartáčových, senzorových elektromotorů na každé nápravě, které jsou buzeny třífázovými MOSFET H můstky. Každý z můstků zadní nápravy je řízen jedním mikrokontrolérem PIC18LF4431. Elektromotory jsou připojeny přímo na kola modelu, diferenciál je řešen elektronicky. Součinnost jednotlivých částí pohonného systému je zajištěna řízením pomocí sběrnice SPI a snímáním provozních parametrů. Celé zařízení je navrženo pro napájení akumulátorem a uvažuje se i možnost rekuperace elektrické energie. Práce zvažuje možností kontrukce, návrh mechanických a elektronických částí a jejich výrobu a následné naprogramování a zprovoznění. This thesis focuses on design and implementation of an electric car model drive system, especially its rear axle. The drive system consists of two brushless sensored electric motors on each axle. These BLDC motors are driven by three-phase MOSFET H bridges, controlled by a PIC18LF4431 microcontroller. BLDC motors are connected directly to wheels, differential is implemented electronically. Elements of drive system exchange commands and data using a SPI bus. The electric car model is designed to be powered by accumulator and is capable to recuperate energy. The thesis describes options of mechanic parts and electronic circuit design, their building, programming and putting into operation.
Collections
- Diplomové práce - 13134 [265]