Simulace akumulace sněhu
Simulation of snow accumulation
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Bláha Martin
Vedoucí práce
Sloup Jaroslav
Oponent práce
Sedláček David
Studijní obor
Počítačová grafika a interakceStudijní program
Otevřená informatikaInstituce přidělující hodnost
katedra počítačové grafiky a interakceObhájeno
2015-01-20Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Hlavním cílem této práce je simulovat akumulaci snehu ve scéne. Akumulace však závisí
i na pohybu padajících snehových vlocek, tudíž se zamerujeme i na simulování prubehu
jednotlivých vlocek ve scéne a jejich další chování pri kontaktu s objekty nebo s již usazenou
snehovou vrstvou.
Pro simulaci chování vlocek se scénou jsme navrhli jednoduchý postup, zohlednujcí vliv
jednotlivých faktoru, jako jsou vlastnosti vlocky (vlhkost, hmotnost), vlastnosti objektu (prilnavost)
a síly pusobící na vlocky pri interakci s okolím (gravitace, vítr, trení, atd.). Celkový
prubeh simulace se snažíme pro zrychlení realizovat pomocí paralelních výpoctu na GPU. The main goal of our work is to make thrustful simulation of snow deposition in the scene.
Because the snow deposition is closely connected with a snowfall, we also focus on the simulation
of the snowfall in the sence of single snowflakes and determination of their behaviour
during interactions with objects of scene or already deposited snow.
We have proposed an easy method for the simulation of snowflakes movements reflecting
the impact of factors such as snowflake properities (humidity, mass), object properities (adhesion)
and forces affecting the snowflakes during interactions with the scene (i.e. gravity,
wind, friction, etc.).
We have decided to use the parallel computation force of GPU to speed up the run time
of our simulation.
Kolekce
- Diplomové práce - 13139 [413]