Simulace vodní hladiny pomocí vlnových částic
Water Simulation using Wave Particles
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Mikeš Daniel
Vedoucí práce
Bittner Jiří
Oponent práce
Sloup Jaroslav
Studijní obor
Počítačová grafika a interakceStudijní program
Otevřená informatikaInstituce přidělující hodnost
katedra počítačové grafiky a interakceObhájeno
2015-01-20Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Při vykreslování velkých vodních ploch v reálném čase, je zapotřebí efektivní metody k reprezentaci tohoto jevu.
Tato diplomová práce popisuje metodu pro interaktivní simulaci vodních ploch pomocí metody \emph{vlnových částic} v reálním čase. Tato metoda umožňuje simulovat interakci vody s pevnými tělesy obecných tvarů. Tato práce představuje GPU implementaci této metody a demonstruje výsledky ve scénářích jako např. otevřené mořské hladiny nebo bazény s ohraničením. Závěrem porovnává výsledky testování se šířením vln v reálném životě. When rendering large bodies of water in real-time an efficient method is required to model water waves. This thesis describes a method for real-time interactive generation of such waves. We use the \emph{wave particle} method to describe wave propagation in a fluid medium. The method allows to simulate interactions of water with general shaped rigid bodies in real-time. We present a GPU implementation of the method and show results in scenarios such as open ocean waters or pools with water boundaries. Finally we compare the tested result to the wave propagation in a real life.
Kolekce
- Diplomové práce - 13139 [413]