Zobrazit minimální záznam

Crowd Simulator Validation



dc.contributor.advisorBuk Zdeněk
dc.contributor.authorBouška Filip
dc.date.accessioned2015-03-20T06:03:06Z
dc.date.available2015-03-20T06:03:06Z
dc.identifierKOS-531826543005
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/61257
dc.description.abstractPočítačové simulace davu lidí jsou v dnešní době stále více potřebné. Využívají se při urbanistickém plánování, při simulacích testování bezpečnosti objektů nebo lokací a dále například v počítačových hrách nebo filmech. Důležité je, aby simulace byly co nejpřesnější a aby co možná nejvíce odpovídaly skutečným situacím. U mnoha simulátorů však není jejich validace příliš obsáhlá nebo chybí úplně. V této práci jsem se zabýval ověřením správné funkčnosti simulátoru AgentCrowd. Pro jeho validaci jsem provedl dva scénáře. První je zaměřen na zkoumání konkrétních trajektorií agentů. Druhý ověřuje simulátor z obecnějšího a statistického hlediska. Každý z obou scénářů je rozdělen na několik dílčích experimentů. Pomocí těchto experimentů jsem zjišťoval odlišnosti simulátoru od reálných situací.cze
dc.description.abstractNowadays, computer crowd simulation has become increasingly more necessary. They are used for urban planning, building or location security testing, as well as in computer games or movies. It is important for simulations to be as accurate as possible and to correspond with real situations. For many simulators, their validation is not sufficient enough or it is missing entirely. In this thesis, I deal with the verification of the proper functionality of the simulator AgentCrowd. To verify my findings, I created two scenarios. The first scenario focuses on examining specific agent's trajectories. The second scenario substantiates the simulator from a general and statistical point of view. Both of the two scenarios are divided into several sub-experiments. Through these experiments, I ascertained the differences between the simulator and real situations.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfeng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfcze
dc.subjectagentcrowd, simulace, dav, validace, trajektoriecze
dc.titleValidace simulátoru davucze
dc.titleCrowd Simulator Validationeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.date.accepted2015-01-27
dc.contributor.refereeHrstka Ondřej
theses.degree.disciplineSoftwarové systémycze
theses.degree.grantorkatedra počítačůcze
theses.degree.programmeOtevřená informatikacze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam