Zobrazit minimální záznam

Distributed multiplayer arena for educatorial games



dc.contributor.advisorVokřínek Jiří
dc.contributor.authorBlšťák Petr
dc.date.accessioned2015-03-20T06:02:51Z
dc.date.available2015-03-20T06:02:51Z
dc.identifierKOS-587865374905
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/61234
dc.description.abstractTato práce se zabývá analýzou a implementací vědomostní arény pro více hráčů, kterou bude možné provozovat na cloudových technologiích. Vychází z projektu Hravě.cz, jehož modul arény jí posloužil jako odrazový můstek. Práce má dva hlavní cíle. Za prvé optimalizaci pro cloudové prostředí, jehož distribuovaná povaha vyžaduje specifické přístupy v návrhu architektury i v implementaci. Za druhé zajištění real-time komunikace mezi hráči v tomto prostředí. Řešení se opírá o moderní technologii websocketů a jejich implementaci pomocí frameworku Atmosphere. Pro cloudové prostředí využívá služeb Amazon Web Services včetně Elastic Load Balancingu, automaticky škálovaných EC2 instancí s vlastním Jetty serverem a rychlého datového úložiště ElastiCache. Výsledný projekt by měl být v roce 2015 implementován do Hravě.cz jako plnohodnotná multiplayer aréna.cze
dc.description.abstractThis thesis deals with analysis and implementation of a multiplayer knowledge arena, that will be able to run on cloud technolgies. The idea for this work originated from the Hrave.cz project and it's single player arena, that will serve as a stepping stone. This work has two main goals. First, to optimize the application for the cloud environment, which requires some specific approaches and architecture styles, due to its distributed nature. Second, to ensure a real-time communication between players in this environment. The solution is built on top of modern websocket technology implemented using the Atmosphere framework. The cloud environment is represented by the Amazon Web Services including the Elastic Load Balancing, auto scaled EC2 instances with customised Jetty server and the ElastiCache, a high speed data storage. In 2015, the resulting project should be implemented in the Hrave.cz as a full-featured multiplayer arena.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfeng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfcze
dc.subjectCloud; cloudové technologie; AmazonWeb Services; AWS; websocket; Atmosphere; multiplayer, real-timecze
dc.titleDistribuovaná multiplayer aréna pro edukativní hrycze
dc.titleDistributed multiplayer arena for educatorial gameseng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted2015-01-20
dc.contributor.refereeMenčl Ondřej
theses.degree.disciplineSoftwarové inženýrstvícze
theses.degree.grantorkatedra počítačové grafiky a interakcecze
theses.degree.programmeOtevřená informatikacze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam