Distribuovaná multiplayer aréna pro edukativní hry
Distributed multiplayer arena for educatorial games
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Blšťák Petr
Supervisor
Vokřínek Jiří
Opponent
Menčl Ondřej
Field of study
Softwarové inženýrstvíStudy program
Otevřená informatikaInstitutions assigning rank
katedra počítačové grafiky a interakceDefended
2015-01-20Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato práce se zabývá analýzou a implementací vědomostní arény pro více hráčů, kterou
bude možné provozovat na cloudových technologiích. Vychází z projektu Hravě.cz,
jehož modul arény jí posloužil jako odrazový můstek. Práce má dva hlavní cíle. Za prvé
optimalizaci pro cloudové prostředí, jehož distribuovaná povaha vyžaduje specifické přístupy
v návrhu architektury i v implementaci. Za druhé zajištění real-time komunikace
mezi hráči v tomto prostředí.
Řešení se opírá o moderní technologii websocketů a jejich implementaci pomocí frameworku
Atmosphere. Pro cloudové prostředí využívá služeb Amazon Web Services
včetně Elastic Load Balancingu, automaticky škálovaných EC2 instancí s vlastním Jetty
serverem a rychlého datového úložiště ElastiCache. Výsledný projekt by měl být v roce
2015 implementován do Hravě.cz jako plnohodnotná multiplayer aréna. This thesis deals with analysis and implementation of a multiplayer knowledge arena,
that will be able to run on cloud technolgies. The idea for this work originated from
the Hrave.cz project and it's single player arena, that will serve as a stepping stone.
This work has two main goals. First, to optimize the application for the cloud environment,
which requires some specific approaches and architecture styles, due to its
distributed nature. Second, to ensure a real-time communication between players in
this environment.
The solution is built on top of modern websocket technology implemented using
the Atmosphere framework. The cloud environment is represented by the Amazon
Web Services including the Elastic Load Balancing, auto scaled EC2 instances with
customised Jetty server and the ElastiCache, a high speed data storage. In 2015, the
resulting project should be implemented in the Hrave.cz as a full-featured multiplayer
arena.
Collections
- Diplomové práce - 13139 [413]