• 2D herní engine 

      Autor: Doucek Jakub; Vedoucí práce: Buriánek Jan; Oponent práce: Konfršt Zdeněk
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2013-10-01)
    • 3D point cloud z multi-kamerového systému 

      Autor: Tomáš Reinhold; Vedoucí práce: Buriánek Jan; Oponent práce: Kortan Josef
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-10)
      3D rekonstrukce, zejména fotogrammetrie, je běžný způsob získávání statických 3D modelů reálného světa. Existuje celá řada softwarových řešení, která provádějí fotogrammetrii, jež zpracovává překrývající se snímky, pořízeny ...
    • Automatizace výroby efektových přechodů videí 

      Autor: Rendl Tomáš; Vedoucí práce: Buriánek Jan; Oponent práce: Chludil Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-05-18)
      Práce se zabývá technologiemi digitální propagace a postupem tvorby efektových přechodů mezi videi. V práci je proveden rozbor jednotlivých systémů a také nástrojů, které se hodí pro vytváření a úpravu efektových přechodů, ...
    • Distribuované rozhraní pro kooperativní hru 

      Autor: Moudrá Anna; Vedoucí práce: Buriánek Jan; Oponent práce: Chludil Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-06-17)
      Tato bakalářská práce se zaměřuje na lokální kooperativní hry a jejich použitelnost v různých imersivních prostředích, jako jsou kina, planetária či CAVE systémy. Důraz je kladen na využití mobilních zařízení a verbální ...
    • Integrace nástroje Turning Point do Studentovy Berličky 

      Autor: Nepraš Jan; Vedoucí práce: Chludil Jiří; Oponent práce: Buriánek Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2012-07-24)
    • Kosterní animace částicových systémů 

      Autor: Husák Jan; Vedoucí práce: Chludil Jiří; Oponent práce: Buriánek Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2014-06-27)
    • Multi-uživatelský systém pro mixed reality 

      Autor: Martin Gregor; Vedoucí práce: Buriánek Jan; Oponent práce: Nováček Tomáš
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-10)
      Bakalářská práce řeší návrh a implementaci aplikace pro systémy virtuální reality disponující inside-out trackingem a schopností realizovat mixed reality. Aplikace umožňuje více uživatelům, kteří se nachází lokálně ve ...
    • Nástroje pro vkládání uživatelů do videa 

      Autor: Bogdan Putintsev; Vedoucí práce: Buriánek Jan; Oponent práce: Klán Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-18)
      Moderní interaktivní show vyžadují co největší možnosti zapojení uživatelů do děje. Jedna z metod je vložení uživatelů pro připravených videí, tzv. video-embedding nebo též augmentation. Práce se zaměřuje na vytvoření ...
    • Nedestruktivní workflow pro opakovatelné vytváření virtuálních prototypů z CAD dat 

      Autor: Gabriela Havranová; Vedoucí práce: Buriánek Jan; Oponent práce: Tomas Vojtěch
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-09)
      Virtuálna prototypizácia je pred vytvorením fyzického modelu jednou z možných alternatív na otestovanie návrhu prototypu. Ak sa počas používateľského testovania ukáže, že je návrh nevhodný, všetky vykonané zmeny na virtuálnom ...
    • Prezentace historických památek za pomocí virtuální reality 

      Autor: Igor Žmajlo; Vedoucí práce: Buriánek Jan; Oponent práce: Chludil Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-20)
      Práce pojednává o principech a možnostech virtualizace historických památek. Podrobně popisuje analýzu možných postupů, jejich rozdílné požadavky a dále postup realizace konkrétního řešení. Výsledná VR aplikace obsahuje ...
    • Produkce stereoskopického obsahu pro hemisférické dómy 

      Autor: Zuza Mikoláš; Vedoucí práce: Buriánek Jan; Oponent práce: Chludil Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2015-06-08)
      Práce se zabývá hemisférickými projekčnímy systémy a postupem tvorby stereoskopického obsahu pro hemisférické dómy. Po analýze projekčních systémů v České republice jsou popsány varianty dómového fomátu spolu s nástroji, ...
    • Prostorový zvuk pro imersivní video 

      Autor: Ivan Desiatov; Vedoucí práce: Buriánek Jan; Oponent práce: Bernhauer David
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-06-17)
      Práce představuje nejvýznamnějši moderni technologie ve sféře prostorového audia a uvádi výhody, diky kterým ambisonie začiná být standardnim formátem zvuku pro 360° video. Práce uvádi čtenáře do teoretických základů ...
    • Simulace kouře a ohně v uzavřených prostorách 

      Autor: Renner Aleš; Vedoucí práce: Buriánek Jan; Oponent práce: Chludil Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2012-07-24)
    • Sledování pohledu uživatele v systémech virtuální reality 

      Autor: Richard Kvasnica; Vedoucí práce: Buriánek Jan; Oponent práce: Nováček Tomáš
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-02-09)
      Obsahem této práce je průzkum možností sledování očí uživatele za pomoci brýlí pro virtuální realitu, analýza existujících řešení, tvorba prototypu aplikace zabývající se sběrem a vizualizací pohledových dat, a jeho použití ...
    • Snímání obličeje pro 3D charakterovou animaci 

      Autor: Lenina Anastasia; Vedoucí práce: Buriánek Jan; Oponent práce: Chludil Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-06-14)
      Cílem práce je popsat problematiku snímání pohybu lidského obličeje, zaměřit se na využití prostředků snímání a zpracování dat a najít příklady reálných projektů využívající technologii pro snímání obličeje. Praktická část ...
    • Tvorba filmů pro hemisférický dóm 

      Autor: Sochorová Šárka; Vedoucí práce: Buriánek Jan; Oponent práce: Chludil Jiří
      V této práci představuji imerzivní prostředí a sférické filmy. Řeším jak technické, tak umělecké rozdíly mezi klasickými a sférickými filmy a porovnávám jednotlivé technologie, které tvorbu filmů pro dómy umožňují. Také ...
    • Virtuální produkce pro taneční vystoupení 

      Autor: Anastasiia Pastukhova; Vedoucí práce: Buriánek Jan; Oponent práce: Klán Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-18)
      Práce se zaměřuje na využití technologie virtuální produkce (Virtual Production) pro vytváření tanečních vystoupení pro TV, video nebo obecně živá vystoupení. Součástí práce je i popis celého technologického řetězce nutného ...
    • Virtuální zrcadlový efekt pro muzea 

      Autor: Richard Boldiš; Vedoucí práce: Buriánek Jan; Oponent práce: Chludil Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-09)
      Digitální zařízení již nejsou neobvyklou součástí standardních expozic moderních muzeí. Vedle rozvoje grafických aplikací si digitální zařízení získávají stále větší oblibu díky bezproblémovému začlenění do nejrůznějších ...
    • Vytváření zásuvných modulů pro Adobe Photoshop 

      Autor: Vít Černý; Vedoucí práce: Buriánek Jan; Oponent práce: Chludil Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-20)
      Tato bakalářská práce se věnuje postupu při vytváření zásuvných modulů pro aplikaci Adobe Photoshop. Práce také poskytuje základní informace o tom, co jsou zásuvné moduly, jak fungují a jak se vytváří. Dále jsou v práci ...
    • Zásuvné moduly pro kreativní práce v programech Blender a Photoshop 

      Autor: Michal Rudolf; Vedoucí práce: Chludil Jiří; Oponent práce: Buriánek Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-02-09)
      Kombinace postupů s grafickými aplikacemi Blender a Photoshop se používá v oborech digitálního umění. Problémem je, že tyto postupy obsahují technicky složité úkoly a repetitivní kroky. Na toto téma jsem provedl průzkum, ...