Virtuální zrcadlový efekt pro muzea
Virtual mirror effect for museums
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Richard Boldiš
Vedoucí práce
Buriánek Jan
Oponent práce
Chludil Jiří
Studijní obor
Webové a softwarové inženýrstvíStudijní program
Informatika 2009Instituce přidělující hodnost
katedra softwarového inženýrstvíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Digitální zařízení již nejsou neobvyklou součástí standardních expozic moderních muzeí. Vedle rozvoje grafických aplikací si digitální zařízení získávají stále větší oblibu díky bezproblémovému začlenění do nejrůznějších scén a prostředí, nemluvě o jejich nekonečném potenciálu pro interaktivitu s návštěvníky. Širšímu využití těchto zařízení však někdy brání jejich relativně vysoká cena, a proto se často hledá jejich cenově výhodná náhrada. Jedním z řešení je nalezení vhodného hardwaru, který splňuje požadavky na výkonnost jednotlivých projektů. Většinou toho lze dosáhnout pouze pomocí chytrého a na míru šitého softwarového balíčku, který v ideálním případě stojí jen zlomek jeho alternativ. V této práci bylo vytvořeno virtuální zrcadlové zařízení s levným minipočítačem, připomínajícím obraz odrazu vody. Tvoří kulisu moderní muzejní expozice tím, že snímá své bezprostřední okolí a na výstupu vytváří upravený živý obraz, čímž pro návštěvníky vytváří iluzi, jako by pozorovali svůj vlastní odraz na vodní hladině. Tato práce popisuje návrh softwarového řešení a techniku živého zpracování zachycených obrazů, které umožňují vybranému minipočítači zamýšlené provedení. Digital devices are no longer an unusual part of modern museums' standard exhibitions. Alongside the development of graphical applications, the seamless incorporation of digital devices into all kinds of stages and settings, not to mention its endless potential for interactiveness with the visitors, has gained them increasing popularity. However, the relatively high cost of such devices sometimes hinders their wider usage; thus, a cost-effective substitute is often sought after. One solution is to find appropriate hardware that fulfills performance requirements for individual projects. Most of the time, it can only be achieved with a clever and tailored software stack, ideally costing only a fraction of its alternatives. This work created a virtual mirror device with a low-cost mini-computer, resembling water reflection images. It forms the setting of a modern museum exhibition by capturing its immediate surroundings and outputting a modified live image, generating an illusion for the visitors as if they are observing their own reflection on a water surface. This thesis describes the software stack's design and the live processing technique of captured images that enable the chosen mini-computer for intended performance.
Kolekce
- Bakalářské práce - 18102 [1729]