• Heuristický algoritmus pro Kriegspiel 

      Autor: Vojtěch Foret; Vedoucí práce: Šustr Michal; Oponent práce: Uhrín Matej
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-17)
      Hry představují jednoduchý model problémů reálného světa. Hry s neúplnou informací vylepšují tento model přidáním skryté informace, čímž se přibližují skutečným problémům. Tyto hry jsou však pro počítačové programy náročnější ...
    • Překvapivá účinnost algoritmu Monte Carlo tree search 

      Autor: Josef Vonášek; Vedoucí práce: Kovařík Vojtěch; Oponent práce: Gavenčiak Tomáš
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-01-18)
      Efektivita algoritmu prohledávání stromu Monte Carlo (MCTS) je v nejhorším pří-padě řádově horší, než u naivních metod hrubé síly, přičemž je známo jen málo zárukách pro specifické domény. Přesto je jeho praktická efektivita ...