• Algoritmy pro palubní odhadování pohybových stavů vozidla pomocí multisenzorické fúze 

      Autor: Jakub Kašpar; Vedoucí práce: Hurák Zdeněk; Oponent práce: Herman Ivo
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-06-15)
      Byl navržen a otestován lokalizační algoritmus určený pro tramvaje. Algoritmus využívá rozšířeného Kalmanova filtru k fúzi měření z přijímače satelitní navigace, inerciální měřicí jednotky a odometrie.
    • Automatické zarovnání palubní inerciální měřicí jednotky z naměřených dat 

      Autor: Antonín Melenovský; Vedoucí práce: Hurák Zdeněk; Oponent práce: Herman Ivo
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-01-31)
      Tato práce se zaměřuje na návrh offline algoritmického postupu pro určení orientace připevněných palubních senzorů IMU vůči vozidlu, který je založen na datech ze senzorů IMU a GNSS. Návrh řešení cílí na větší pozemní ...
    • Odhadování decelerace vozidla fúzí měření z akcelerometru a odometrie 

      Autor: Matouš Vondrášek; Vedoucí práce: Hurák Zdeněk; Oponent práce: Pachner Daniel
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-06-15)
      Tato práce se zabývá odhadem decelerace vozidla. Toho je dosaženo fúzí měření z akcelerometru a odometrie. Měření z odometrie je nejprve zpracováno na rychlost. K potlačení šumu a samotné fúzi následně poslouží komplementární ...
    • Odhadování vybraných fyzikálních parametrů tramvaje v reálném čase relevantních pro palubní predikci zábrzdné dráhy 

      Autor: Petr Hrych; Vedoucí práce: Hurák Zdeněk; Oponent práce: Trnka Pavel
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-06-16)
      Diplomová práce se zabývá problémem odhadování parameterů matematického modelu tramvaje za účelem odhadování brzdné dráhy. V práci je přestaven model tramvaje včetně všech jeho parameterů. Jednotlivé parametery jsou podle ...
    • Platforma pro prototypování algoritmů pro palubní odhadování pohybových stavů vozidel multisenzorickou fúzí 

      Autor: Matěj Kříž; Vedoucí práce: Hurák Zdeněk; Oponent práce: Herman Ivo
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-06-15)
      Tato práce se zabývá vývojem jednodeskové platformy pro sběr dat ze senzorů pohybových stavů vozidel a pro prototypování algoritmů, které tato data fúzují. Tato platforma by měla zjednodušit záznam dat a standardizovat ...