• Aproximace konvexních funkcí v algoritmech pro řešení stochastických her 

      Autor: Jaroslav Šafář; Vedoucí práce: Bošanský Branislav; Oponent práce: Kléma Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-05)
      V této práci se soustředíme na aproximaci konvexních funkcí v Heuristic Search Value Iteration algoritmu pro řešení Jednostranně Částečně Pozorovatelných Stochastických Her. Jedná se o dynamické hry, kde první hráč má ...
    • Detekce událostí z textových dat 

      Autor: Kala Tomáš; Vedoucí práce: Kléma Jiří; Oponent práce: Bošanský Branislav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-05-21)
      Detekce událostí je proces analýzy textových dokumentů za účelem odhalení událostí, které se během doby jejich vydání staly ve světě. Tento proces je založen na předpokladu, že sémanticky podobná slova se zvýšeným výskytem ...
    • Dynamické programování pro výpočet Stackelbergových strategií v částečně pozorovatelných sekvenčních hrách 

      Autor: David Kraus; Vedoucí práce: Bošanský Branislav; Oponent práce: Kuželka Ondřej
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-07)
      Stackelbergovy hry jsou asymetrické, protože v nich existují dva typy agentů - leader a follower. Leader se musí před začátkem hry zavázat k určité strategii. Follower pak může jeho strategii pozorovat předtím, než určí ...
    • Generování strategií pro řešení částečně pozorovatelných stochastických her 

      Autor: Erik Vaknin; Vedoucí práce: Bošanský Branislav; Oponent práce: Ryšavý Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-05)
      Cílem této teze je navrhnout a naimplementovat modifikaci algoritmu PG-HSVI (který byl navrhnut k řešení částečně pozorovatelných stochastických her), která by mohla vylepšit jeho schopnost řešit větší problémy. K tomu ...
    • Hraní obecných her s neúplnou informací pomocí algoritmů výpočetní teorie her 

      Autor: Černý Jakub; Vedoucí práce: Bošanský Branislav; Oponent práce: Durkota Karel
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2014-06-27)
    • Metody generování strategií pro stochastické hry s nulovým součtem 

      Autor: Kryška Marek; Vedoucí práce: Bošanský Branislav; Oponent práce: Kopřiva Štěpán
      Teorie her se v dnešní době promítá do stálé většího počtu disciplín. Lze její pomocí řešit jak samotné společenské hry, od níž je název teorie her odvozen, tak především ekonomické, hospodářské nebo vojenské cíle. ...
    • Metody generování strategií pro stochastické hry s nulovým součtem 

      Autor: Kryška Marek; Vedoucí práce: Bošanský Branislav; Oponent práce: Kopřiva Štěpán
      Teorie her se v dnešní době promítá do stálé většího počtu disciplín. Lze její pomocí řešit jak samotné společenské hry, od níž je název teorie her odvozen, tak především ekonomické, hospodářské nebo vojenské cíle. ...
    • Optimalizace inspekčních procesů klinických testů 

      Autor: Ondráčková Lada; Vedoucí práce: Vaněk Ondřej; Oponent práce: Bošanský Branislav
      Pokud farmaceutická firma vyvíjí novou látku, pak je pro ni velice důležité, aby obdržela korektní data z klinického testu od lékaře, který kontrolovalje v průběhu testu vliv látky na pacienty. Tedy, pokud si chce být ...
    • Optimální rozmístění nabíjecích bodů pro firemní flotily 

      Autor: Jan Neumann; Vedoucí práce: Schaefer Martin; Oponent práce: Bošanský Branislav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-07)
      V posledních letech se elektrická vozidla stala významnou alternativou k tradičním dopravním prostředkům využívajícím spalovací motor. Navzdory tomu, osvojení elektromobility širokou veřejností stále čelí výzvám, spjatým ...
    • Porovnání metod explorace v částečně pozorovatelných stochastických hrách 

      Autor: Jakub Rada; Vedoucí práce: Bošanský Branislav; Oponent práce: Šír Gustav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-07)
      Částečně pozorovatelné stochastické hry modelují mnoho reálných situací skládající se ze dvou nezávislých agentů. Jejich podtřídu jednostranných her lze přibližně vyřešit algoritmem HSVI, který pomocí dvou value funkcí, ...
    • Použití iterativního double-oracle algoritmu pro řešení zjednodušené varianty pokru 

      Autor: Münch Martin; Vedoucí práce: Bošanský Branislav; Oponent práce: Schaefer Martin
      Poker je jednou z populárních domén teorie her, která se často ve zjednodušené formě využívá pro porovnávání a evaluaci algoritmů. V této práci používáme sequence-form double-oracle algoritmus, což je obecný iterativní ...
    • Reprezentace a generování adversariálních řetězců 

      Autor: Marek Galovič; Vedoucí práce: Bošanský Branislav; Oponent práce: Šmídl Václav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-07)
      V analýze správania malwaru je zoznam vytvorených alebo otvorených súborov často silný príznak pre klasifikačný problém, v ktorom sa rozhoduje či je daný súbor bezpečný alebo nebezpečný. Autori malwaru sa snažia uniknúť ...
    • Řešení částečně pozorovatelných stochastických her pomocí omezeného horizontu 

      Autor: Matěj Veselý; Vedoucí práce: Bošanský Branislav; Oponent práce: Čermák Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-06)
      V této práci implementujeme tři různé částečně pozorovatelné stochastické hry s možnými nekonečnými horizonty do frameworku OpenSpiel. Poté získáme strategie v implementovaných hrách, které mohou být nekonečné tím, že je ...
    • Stackelbergovo equilibrium v normálních hrách se sekvenčními strategiemi 

      Autor: Rindt Eduard; Vedoucí práce: Bošanský Branislav; Oponent práce: Vaněk Ondřej
      Ve Stackelbergových hrách se musí jeden z agentů přihlásit ke své strategii ještě před tím, než ostatní hráči spočítají své strategie. To jim dává možnost hrát svou nejlepší strategii proti prvnímu hráči. Standardní modely ...
    • Strategie obránce v bezpečnostních hrách s neznámými akcemi útočníka 

      Autor: David Čech; Vedoucí práce: Bošanský Branislav; Oponent práce: Kuželka Ondřej
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-06-15)
      V této práci zkoumáme problém, se kterým se potýkají administrátoři počítačových sítí při snaze chránit svou síť před nepřátelskými útoky. Předpokládáme, že má obránce sítě možnost bránit útočníkově postupu pomocí falešných ...
    • Šachové algoritmy využívající hluboké neuronové sítě 

      Autor: Hejl Lukáš; Vedoucí práce: Bošanský Branislav; Oponent práce: Kopřiva Štěpán
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-05-26)
      Nedávno vyvinutý algoritmus AlphaGo pro hraní hry Go, porazil světového mistra v této hře. Tohoto úspěchu bylo dosaženo pomocí heuristických funkcích založených na hlubokých konvolučních neuronových sítí s využitím algoritmu ...
    • Učení se strategií ve stochastických hrách s nulovým součtem 

      Autor: Futschik David; Vedoucí práce: Bošanský Branislav; Oponent práce: Hrstka Ondřej
      Dvouhráčové nekonečné stochastické hry s nulovým součtem a ohodnocením v koncových stavech jsou důležitým typem her s velkým počtem aplikací, ale jedná se o méně studovanou třídu her. Z tohoto důvodu neexistuje mnoho ...
    • Učení v zobecněných normálních hrách se sekvenčními strategiemi 

      Autor: Šilhavý Prokop; Vedoucí práce: Bošanský Branislav; Oponent práce: Vaněk Ondřej
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-05-26)
      Práce formalizuje zobecněné hry v normální formě se sekvenčními strategiemi a představuje koncepty pro hledání Nashova ekvilibria v těchto hrách. Tento herní model je identický s hrami v normální formě se sekvenčními ...
    • Využití rychlé aproximace funkcí v heuristickém algoritmu iterace hodnot 

      Autor: Jakub Brož; Vedoucí práce: Bošanský Branislav; Oponent práce: Schaefer Martin
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-07)
      Řada bezpečnostních problémů, jako jsou pronásledovací hry nebo hlídkovací hry, lze modelovat jako jednostranné, částečně pozorovatelné stochastické hry (OS-POSG). V těchto problémech proti sobě soupeří dvě strany, ale ...