• Koncepční studie dvousilové Cargo lokomotivy 

      Autor: Martin Dvořák; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Špalek Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-09-03)
      Tato práce se zabývá koncepčním návrhem dvousilové nákladní lokomotivy. Návrh je zaměřen na tuzemský železniční systém a jeho požadavky. Pro řešení dvouzdrojové lokomotivy je zde použit diesel-elektrický přenos výkonu pro ...
    • Konstrukční studie čelního vozu jednotky autonomního metra 

      Autor: Lukáš Hetfleisch; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Pracht Ladislav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-02)
      Diplomová práce se zabývá konstrukční studií čelního vozu jednotky metra. Úvodem jsou popsány elektrické jednotky autonomního metra. V další části se práce zabývá trakčními výpočty a návrhem vypružení a určením bezpečnosti ...
    • Meziměstská jednotka pro rychlost 230 km/h se sníženými silovými účinky na trať 

      Autor: Eduard Černý; Vedoucí práce: Kalivoda Jan; Oponent práce: Pejša Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-31)
      Primárním cílem této práce je z hlediska opotřebení kol a kolejnic kvantifikovat přínos použití koncepce vyvinuté společností Talgo využívající jednonápravové track friendly podvozky se systémem radiálního stavění. Úvod ...
    • Návrh zadního zavěšení malého vozidla pro městský car sharing 

      Autor: Petr Vácha; Vedoucí práce: Jirovský Václav; Oponent práce: Vašíček Michal
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-30)
      Tato práce obsahuje rešerši malých městských vozidel a prototypů, výpočet podélné dynamiky vozidla a návrhové výpočty sklápěcího zadního zavěšení. Byl také vytvořen CAD model zadního zavěšení v programu Catia V5 a byly ...
    • Osobní vůz pro rychlost 200 km/h s podvozky s vypružením ocelovými pružicími prvky 

      Autor: Michal Kuneš; Vedoucí práce: Heptner Tomáš; Oponent práce: Moureček Zdeněk
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-02)
      Diplomová práce se zabývá návrhem osobního vozu pro rychlost do 200 km/h vybaveného podvozky s vypružením ocelovými pružicími prvky, což zahrnuje stanovení parametrů vypružení. Ověřují se jízdní vlastnosti a bezpečnost ...
    • Valník s hydraulickou rukou na podvozku IVECO 

      Autor: Petr Klejch; Vedoucí práce: Morkus Josef; Oponent práce: Jurka Miroslav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-20)
      Tato diplomová práce se zabývá konstrukcí valníku s hydraulickou rukou za kabinou. V úvodu je shrnuta obecná teorie týkající se hydraulické ruky, legislativy nákladních vozidel. Cílem práce je zhotovit konstrukci celého ...
    • Železniční osobní jídelní vůz pro rychlost 230 km/h 

      Autor: Patrik Novotný; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Plas Michal
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-09-03)
      Diplomová práce se zabývá návrhem osobního železničního jídelního vozu pro rychlost 230 km/h. V rámci diplomové práce byla vypracována rešerše na téma jídelní a bufetové vozy. Stěžejní částí práce byl návrh interiéru ...