Zobrazují se záznamy 101-120 z 293

    • Měření pohybu řadicí hřídele převodovky. 

      Autor: Bous Marek; Vedoucí práce: Pakosta Jiří; Oponent práce: Miláček Ondřej
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-06-09)
      Tato bakalářské práce je zaměřena na měření pohybu řadicí hřídele převodovky, který zprostředkovává pohyb přesuvných objímek v převodovkách řazených s přerušením toku výkonu. Součástí je návrh typu snímače, jeho umístění ...
    • Výpočet kotoučových brzd 

      Autor: Klejch Petr; Vedoucí práce: Achtenová Gabriela; Oponent práce: Kocián Přemysl
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-06-09)
      Tato bakalářská práce se zabývá kotoučovými brzdami pro průmyslové použití. V úvodu je shrnuta obecná teorie třecích brzd, jejich kategorizace a principy. Cílem práce je vytvoření programu pro tepelný výpočet, kontrolu ...
    • Pevnostní analýza těhlice soutěžního vozu 

      Autor: Průcha Václav; Vedoucí práce: Vašíček Michal; Oponent práce: Zavadil Filip
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-06-10)
      V této práci jsem provedl silový rozbor zatížení přední těhlice vozu CTU Cartech FS.06. Následně jsem vytvořil MKP model této těhlice a provedl tuhostní a pevnostní analýzu. Vyhodnotil jsem výsledky a navrhnul úpravy ...
    • Optimalizace termodynamického modelu jednoválcového motoru 

      Autor: Vodička Ivo; Vedoucí práce: Doleček Vít; Oponent práce: Červenka Libor
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-06-12)
      Tato bakalářská práce se zabývá, kromě rešerše obvyklých konstrukčních řešení závodních motocyklových motorů, sestavením termodynamického modelu a jeho optimalizací, která má přinést zlepšení výkonových charakteristik při ...
    • Pevnostní výpočet vybraných dílů spalovacího motoru. 

      Autor: Vácha Petr; Vedoucí práce: Baněček Jan; Oponent práce: Hořenín Jindřich
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-06-12)
      Tato práce popisuje pevnostní výpočty ojnice závodního motocyklu pomocí MKP analýzy a klasických výpočetních metod. Dále byly provedeny konstrukční optimalizace ojnice a byl navržen pístní čep.
    • Konstrukční návrh uložení tramvajového kola na portálovou nápravu 

      Autor: Haas Filip; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Kalivoda Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-06-12)
      Práce se zabývá rozdíly v řešení uložení tramvajových kol v závislosti na typu tramvaje a použité nápravě. Dále se zaměřuje na problematiku uložení tramvajových kol na portálových nápravách. V rámci této práce byla provedena ...
    • Konstrukční návrh kloubového hřídele pro trakční pohon dvojkolí kolejového autobusu 

      Autor: Brůžek Vít; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Bauer Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-06-27)
      Tato bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem kloubového hřídele pro pohon kolejového autobusu. Pro bližší výpočty je nutné definovat provozní podmínky, ve kterých bude kolejový autobus provozován po dobu své ...
    • Návrh konstrukce vznětového motoru 

      Autor: Hladík David; Vedoucí práce: Mikulec Antonín; Oponent práce: Brynych Pavel
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-06-27)
      Obsahem této práce je sepsání rešerše o funkci dieselového motoru a následně navržení a vymodelování parametrického čtyřválcového vznětového motoru. Rozvodový systém motoru je DOHC se čtyřmi ventily na válec. Pro vytvoření ...
    • Planetová převodovka pro naklápěcí zkušební stav 

      Autor: Macánek Martin; Vedoucí práce: Vávra Jiří; Oponent práce: Hořenín Jindřich
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-07-04)
      Bakalárska práca sa zaoberá konštrukčným návrhom uloženia planétového reduktora a kontrolnými výpočtami navrhnutých uložení pre dvojosový skúšobný naklápací stav. Naklápací stav bude slúžiť pre výskum chovania motorových ...
    • Systém chlazení/ohřevu oleje pro uzavřený stav převodovek 

      Autor: Kubina Vojtěch; Vedoucí práce: Achtenová Gabriela; Oponent práce: Pakosta Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-07-10)
      Práce řeší konstrukční návrh zařízení pro chlazení/ohřev převodového oleje cirkulujícího v planetový a hřídelových soukolích, určených k životnostním zkouškám na uzavřeném stavu. Zabývá se návrhem funkčních schémat zařízení, ...
    • Měření okamžitých tlaků v pracovních prostorech prototypu malého Stirlingova motoru. 

      Autor: Bažant Tomáš; Vedoucí práce: Červenka Libor; Oponent práce: Doleček Vít
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-07-10)
      Tato bakalářská práce se zabývá měřením okamžitých tlaků v zhotoveném funkčním prototypu Stirlingova motoru a následným vyhodnocením získaných dat. V úvodu je popsaná historie vývoje Stirlingova motoru a také studie ...
    • Experimentální popis chování řídící strategie hybridního vozidla 

      Autor: Tesárek Jan; Vedoucí práce: Beránek Vít; Oponent práce: Toman Rastislav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-07-11)
      Bakalářská práce se zabývá rozhodnutím o řídící strategii hybridního elektrického vozidla. V práci jsou uvedeny používané systémy pohonů hybridních vozidel, jejich funkce a základní popis řídících strategií. Na základě ...
    • Návrh pedálové jednotky pro vůz Formule Student 

      Autor: Aulich Ondřej; Vedoucí práce: Astraverkhau Nikita; Oponent práce: Doleček Vít
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-07-12)
      Cílem této bakalářské práce je návrh pedálové jednotky pro vůz Formule Student. Práce se zabývá rozborem řešení pedálových jednotek na předchozích vozech týmu CTU Cartech, samotným návrhem jednotky pro vůz FS.09 a vytvoření ...
    • Konstrukční řešení měření indikovaného tlaku ve válci motocyklového motoru formule SAE 

      Autor: Formánek Jiří; Vedoucí práce: Doleček Vít; Oponent práce: Červenka Libor
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-07-12)
      Tématem této bakalářské práce je rešerše uspořádání měření indikovaného tlaku ve válci motoru Yamaha YZF-R6 13S. Návrh zástavby zvolených snímačů tlaku a snímače polohy klikové hřídele.
    • Stavba automobilu pro závodní účely 

      Autor: Svoboda Jaroslav; Vedoucí práce: Klír Vojtěch; Oponent práce: Beránek Vít
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-07-12)
      Práce zpracovává postup přestavby vybraného produkčního vozu na závodní speciál pro automobilové soutěže rally. Cílem je popis přestavby hlavních funkčních celků vozu v návaznosti na platné sportovní předpisy dané kategorie. ...
    • Návrh brzdových třmenů pro vůz Formule Student 

      Autor: Krulík Vladimír; Vedoucí práce: Astraverkhau Nikita; Oponent práce: Vašíček Michal
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-07-12)
      Tématem této bakalářské práce je analýza stávajícího řešení brzdových třmenů, výpočet základních rozměrů, konstrukce předního a zadního brzdového třmenu. V práci je dále popsána výroba brzdových třmenů a poznatky z provozu ...
    • Konstrukce výfukového potrubí pro studentskou formuli se čtyřválcovým motorem 

      Autor: Michálek Jan; Vedoucí práce: Doleček Vít; Oponent práce: Bolehovský Ondřej
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-07-12)
      Obsahem práce je návrh výfukového potrubí pro závodní vůz v soutěži studentské formule. Značná část práce je věnována optimalizaci délek a průměrů jednotlivých potrubí. Návrh potrubí vychází ze získaných hodnot při optimalizaci.
    • Elekrtické pohony automobilů 

      Autor: Bejblík Jan; Vedoucí práce: Baněček Jan; Oponent práce: Morkus Josef
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-07-12)
      Cílem práce je vypracovat rešerši o řešení zástaveb elektropohonů elektromobilů. Hledět se bude nejenom na produkční modely, ale také na koncepty automobilů. Dalším cílem bude zjistit parametry použitých komponent pohonů, ...
    • Nekonvenční kolejové dopravní systémy 

      Autor: Podzimek Tomáš; Vedoucí práce: Kalivoda Jan; Oponent práce: Kolář Josef
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-07-12)
      Předmětem bakalářské práce Nekonvenční kolejové systémy je posoudit použitelnost nekonvenčních kolejových systémů v České Republice. Nejdříve je nutné provést rešerši těchto systémů, včetně jejich technických parametrů, ...
    • Termodynamická optimalizace pístového spalovacího motoru pro Range Extender 

      Autor: Adámek Mikuláš; Vedoucí práce: Toman Rastislav; Oponent práce: Brynych Pavel
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-06-23)
      Práce se zaměřuje na optimalizaci spalovacího motoru pro Range Extender. Rešeršní část se zabývá konstrukcí a vývojem prodlužovačů dojezdu. V praktické části je vytvořen model jednoválcového spalovacího motoru v programu ...