• Analýza profilu oběžné plochy železničního kola 

      Autor: Michal Kužela; Vedoucí práce: Kalivoda Jan; Oponent práce: Dybala Vojtěch
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-08-25)
      Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu profilu oběžné plochy železničního kola. Vyhodnocením analýzy byla získána ekvivalentní kuželovitost, což je důležitý parametr pro bezpečnou a efektivní jízdu kolejových vozidel. ...
    • Čtyřnápravový elektrický trakční vůz pro regionální dopravu 

      Autor: Hryz Petr; Vedoucí práce: Kalivoda Jan; Oponent práce: Prell Roman
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-09-01)
      Diplomová práce se zabývá legislativními možnostmi provozování neinteroperabilních železničních vozidel v českém železničním systému. Porovnává jednotlivé kategorie drah a vyhodnocuje jejich vliv na konstrukci vozidla pro ...
    • Čtyřnápravový nízkopodlažní tramvajový vůz 

      Autor: Vojtěch Jansa; Vedoucí práce: Kalivoda Jan; Oponent práce: Hříbal Pavel
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-02-05)
      Obsahem diplomové práce je studie návrhu čtyřnápravové jednočlánkového tramvajového vozu. Zabývá se návrhem vozové skříně a následně návrhem a zástavbou podvozku do vozidla, návrhem vypružení a převodovky a kontrolou vodidla ...
    • Deformační prvky kabiny nízkopodlažní tramvaje 

      Autor: Seidl Jakub; Vedoucí práce: Kalivoda Jan; Oponent práce: Komínek Martin
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-09-01)
      Obsahem diplomové práce je návrh deformačních prvků kabiny nízkopodlažní tramvaje.
    • Elektrická lokomotiva s aktivním natáčením dvojkolí 

      Autor: Matěj Vodička; Vedoucí práce: Kalivoda Jan; Oponent práce: Špalek Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-02-05)
      Diplomová práce se zabývá systémy snižujícími vodící síly nabíhajících kol na moderní elektrické 4-nápravové lokomotivě. V úvodu je provedena rešerše systémů od historicky používáných až po moderní, které používají aktivní ...
    • Energetická náročnost elektropohonu off-road jízdního kola 

      Autor: Jehlička Petr; Vedoucí práce: Morkus Josef; Oponent práce: Kalivoda Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-12-20)
      Úvod práce se zaměřuje na obecnou problematiku a výskyt elektromobility v našem životě. Pro lepší orientaci v dalších částech práce a snazší porozumění textu následuje krátký přehled stavu klasických elektrokol, jejich ...
    • Kinematika kladkového stavu pro simulaci reálné trati 

      Autor: Thuma Miroslav; Vedoucí práce: Kalivoda Jan; Oponent práce: Bauer Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2015-06-19)
      Cílem této bakalářské práce je popsat geometrické uspořádáním železničních a tramvajových tratí a matematicky definovat libovolnou trať. Dále se práce zabývá vytvořením skriptu, který na základě tohoto popisu vytvoří ...
    • Koncepční řešení nízkopodlažních článkových tramvají 

      Autor: Petr Hejna; Vedoucí práce: Kalivoda Jan; Oponent práce: Kolář Josef
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-08-25)
      V rešeršní části práce jsou shrnuty základní informace týkající se nízkopodlažních článkových tramvají. Z důkladné statistické analýzy jsou vybrána nejčastěji používaná koncepční uspořádání těchto vozidel. Následně je ...
    • Koncepční studie řešení článkové nákladní tramvaje 

      Autor: Zinovii Flonts; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Kalivoda Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-01-30)
      Bakalářská práce je studie stávajících řešení nákladních tramvají. V další části je analýza hlavních charakteristik nákladní tramvaje a podvozků. Dále je proveden návrh možných koncepčních řešení článkových nákladních ...
    • Konstrukční návrh uložení tramvajového kola na portálovou nápravu 

      Autor: Haas Filip; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Kalivoda Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-06-12)
      Práce se zabývá rozdíly v řešení uložení tramvajových kol v závislosti na typu tramvaje a použité nápravě. Dále se zaměřuje na problematiku uložení tramvajových kol na portálových nápravách. V rámci této práce byla provedena ...
    • Konstrukční úpravy kladkového stavu 

      Autor: Elias Karnoub; Vedoucí práce: Kalivoda Jan; Oponent práce: Seidl Jakub
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-21)
      Kladkový stav je zařízení, který se používá pro simulaci jízdy kolejového vozidla po kolejích. Nachází se na Ústavu automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel v laboratořích na Julisce. Cílem této práce je úprava ...
    • Konzola trojsedáku příměstské elektrické jednotky 

      Autor: Thuma Miroslav; Vedoucí práce: Kalivoda Jan; Oponent práce: Prell Roman
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-07-12)
      Cílem této diplomové práce je vytvoření koncepčního návrhu příměstské elektrické jednotky pro provoz ve Velké Británii s uspořádáním interiéru 3+2 dle příslušných norem. Dále pak konstrukčního návrhu konzoly trojsedáku s ...
    • Meziměstská jednotka pro rychlost 230 km/h se sníženými silovými účinky na trať 

      Autor: Eduard Černý; Vedoucí práce: Kalivoda Jan; Oponent práce: Pejša Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-31)
      Primárním cílem této práce je z hlediska opotřebení kol a kolejnic kvantifikovat přínos použití koncepce vyvinuté společností Talgo využívající jednonápravové track friendly podvozky se systémem radiálního stavění. Úvod ...
    • Modernizace trakčního systému vozidel metra 

      Autor: Simond Kenzo; Vedoucí práce: Kalivoda Jan; Oponent práce: Sivkov Oleg
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-08-21)
      Thanks to the arrival of the new metro MPL16 and the obsolescence of the MPL75 traction chain, it was necessary to consider a switch between the current MPL75 traction chain and the new generation of the MPL16 traction ...
    • Nápravá převodovka pro pohon dvojkolí otočného dvounápravového podvozku nízkopodlažní tramvaje 

      Autor: Rajdl Petr; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Kalivoda Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-06-29)
      Obsahem práce je návrh nápravové převodovky pro pohon dvojkolí otočného dvounápravového podvozku nízkopodlažní tramvaje.
    • Návrh stanoviště strojvedoucího elektrické lokomotivy 

      Autor: Kovář Daniel; Vedoucí práce: Kalivoda Jan; Oponent práce: Bohuslav Václav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-06-29)
      Diplomová práce se zabývá návrhem řídicího pultu strojvedoucího lokomotivy dle meziná-rodní železniční vyhlášky UIC 612 a návrhem vhodného osvětlení kabiny strojvedoucího dle české verze evropské normy ČSN EN 13 272.
    • Nekonvenční kolejové dopravní systémy 

      Autor: Podzimek Tomáš; Vedoucí práce: Kalivoda Jan; Oponent práce: Kolář Josef
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-07-12)
      Předmětem bakalářské práce Nekonvenční kolejové systémy je posoudit použitelnost nekonvenčních kolejových systémů v České Republice. Nejdříve je nutné provést rešerši těchto systémů, včetně jejich technických parametrů, ...
    • Opotřebení kol výkonných elektrických lokomotiv - sběr a vyhodnocení dat 

      Autor: Jakub Kania; Vedoucí práce: Heptner Tomáš; Oponent práce: Kalivoda Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-15)
      Tato práce se zabývá opotřebením kol a analýzou jejich profilů v závislosti na délce provozu lokomotivy. Teoretická část práce se skládá z rešerše pojezdů lokomotiv Traxx F140 MS 2e a Vectron MS, která srovnává jejich ...
    • Optimalizace interiéru regionální elektrické jednotky 

      Autor: Cvrček Ondřej; Vedoucí práce: Kalivoda Jan; Oponent práce: Vincik Otomar
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-09-01)
      Cílem této diplomové práce je definovat legislativní a normativní nároky na regionální elektrické jednotky a na základě definovaných požadavků provést základní koncepční návrh jednotky. Dále definovat požadavky na interiér ...
    • Optimalizace parametrů článkové nízkopodlažní tramvaje s neotočnými podvozky 

      Autor: Stanislav Čihák; Vedoucí práce: Kalivoda Jan; Oponent práce: Čapek Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-09-03)
      Tato diplomová práce se zabývá tramvajemi s nesenými články a neotočnými podvozky. Náplní práce je seznámení s problematikou tramvají tohoto typu a navržení základních parametrů tramvajového vozidla vhodného pro prostředí ...