Čtyřnápravový elektrický trakční vůz pro regionální dopravu
Four-axle electric traction railway vehicle for regional transport
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Hryz Petr
Vedoucí práce
Kalivoda Jan
Oponent práce
Prell Roman
Studijní obor
Dopravní, letadlová a transportní technikaStudijní program
Strojní inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelObhájeno
2018-09-06Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce se zabývá legislativními možnostmi provozování neinteroperabilních železničních vozidel v českém železničním systému. Porovnává jednotlivé kategorie drah a vyhodnocuje jejich vliv na konstrukci vozidla pro regionální tratě. Dále se zabývá návrhem základních parametrů čtyřnápravového elektrického trakčního vozu, návrhem jeho interiéru a vypružení. Navržené parametry vypružení jsou dále vyhodnoceny z pohledu bezpečnosti proti vykolejení a to jak analyticky, tak za pomoci simulačního programu Simpack. This diploma thesis deals with the legislative possibility of operating non-interoperable railway vehicles in the Czech railway system. A comparison of the single railway categories and evaluation of their influence on the construction requirements for regional railway vehicles has been performed. Furthermore, it deals with the design of basic technical parameters of a four-axle electric traction vehicle, interior design and suspension design. The suspension parameters have been evaluated in terms of safety against derailment analytically as well as by simulation in software Simpack.
Kolekce
- Diplomové práce - 12120 [429]
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Accident rate of regional railway vehicles at railway crossings for the years 2014 to 2018
Autor: Seidl, Jakub
(České vysoké učení technické v PrazeCzech Technical University in Prague, 2022)From a societal point of view, there are growing demands to increase traffic safety and reduce the risk of accidents of rail and road vehicles. The research to increase the safety of railway vehicles, which is carried out ... -
Stanovení metodiky systémové integrace komponent kolejového vozidla k docílení optimálního prostředí v jeho interiéru
Autor: Lukáš Málek; Vedoucí práce: Rus Ladislav; Oponent práce: Heller Petr
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-01-23)Cílem této práce je sestavení metodiky systémové integrace komponent návrhu kolejového vozidla k docílení optimálního prostředí v jeho interiéru. Základní filozofií metodiky je synergie systému ČLOVĚK – VOZIDLO – PROSTŘEDÍ, ... -
Rozvoj metody experimentálního výzkumu vlastností pojezdů kolejových vozidel pomocí simulací prováděných na modelovém kladkovém stavu
Autor: Bauer Petr; Vedoucí práce: Rus Ladislav
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2012-09-27)