Nápravová převodovka pro lehké kolejové vozidlo BEMU 70
Axle gearbox for light rail vehicle BEMU 70
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Filip Ličman
Vedoucí práce
Kolář Josef
Oponent práce
Seidl Jakub
Studijní obor
Bez specializaceStudijní program
Strojní inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelObhájeno
2025-09-01Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Práce se věnuje navržení specifické převodovky pro lehké elektrické kolejové vozy BEMU 70. Toto téma je aktuální vzhledem k současnému trendu optimalizace účinnosti podobných systémů. Hlavním cílem práce bylo navrhnout převodovku, která by díky přídavnému převodu umožnila motoru delší pohyb v lepších účinnostech a poskytla vozidlu možnost lepší rekuperace při jeho zpomalování, tím by se snížila energetická náročnost vozu v průběhu jeho fungování. Mimo to se práce věnuje rešerši pohonů kolejových vozidel a analýze konstrukčních omezení při navrhování nápravových převodovek a navržení klíčových parametrů jednostupňové převodovky a jejich kontrol. Závěrečná část bakalářské práce obsahuje shrnutí hlavních zjištění při navrhování dané převodovky. This Bachelors thesis focuses on the design of a specific gearbox for light electric rail vehicles BEMU 70. The topic is relevant due to the current trend of optimizing the effective of such systems. The main objective of the work was to design a gearbox that, through the use of an additional gear stage, would allow the motor to operate for longer periods within higher efficiency ranges and enable more effective energy recuperation during vehicle deceleration. This would reduce the overall energy consumption of the vehicle during its operation. In addition, the thesis includes a review of traction systems for rail vehicles, an analysis of design limitations in the development of axle gearboxes and design and check of key parameters of a single-stage gearbox. The final part of the bachelors thesis summarizes the main findings while designing the gearbox.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12120 [305]