Show simple item record

Axle gearbox for light rail vehicle BEMU 70



dc.contributor.advisorKolář Josef
dc.contributor.authorFilip Ličman
dc.date.accessioned2025-09-02T22:52:20Z
dc.date.available2025-09-02T22:52:20Z
dc.date.issued2025-09-02
dc.identifierKOS-1240832097505
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/126028
dc.description.abstractPráce se věnuje navržení specifické převodovky pro lehké elektrické kolejové vozy BEMU 70. Toto téma je aktuální vzhledem k současnému trendu optimalizace účinnosti podobných systémů. Hlavním cílem práce bylo navrhnout převodovku, která by díky přídavnému převodu umožnila motoru delší pohyb v lepších účinnostech a poskytla vozidlu možnost lepší rekuperace při jeho zpomalování, tím by se snížila energetická náročnost vozu v průběhu jeho fungování. Mimo to se práce věnuje rešerši pohonů kolejových vozidel a analýze konstrukčních omezení při navrhování nápravových převodovek a navržení klíčových parametrů jednostupňové převodovky a jejich kontrol. Závěrečná část bakalářské práce obsahuje shrnutí hlavních zjištění při navrhování dané převodovky.cze
dc.description.abstractThis Bachelors thesis focuses on the design of a specific gearbox for light electric rail vehicles BEMU 70. The topic is relevant due to the current trend of optimizing the effective of such systems. The main objective of the work was to design a gearbox that, through the use of an additional gear stage, would allow the motor to operate for longer periods within higher efficiency ranges and enable more effective energy recuperation during vehicle deceleration. This would reduce the overall energy consumption of the vehicle during its operation. In addition, the thesis includes a review of traction systems for rail vehicles, an analysis of design limitations in the development of axle gearboxes and design and check of key parameters of a single-stage gearbox. The final part of the bachelors thesis summarizes the main findings while designing the gearbox.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectNápravová převodovkacze
dc.subjectdvoustupňová převodovkacze
dc.subjectpohon dvojkolícze
dc.subjectlehký elektrický kolejový vůzcze
dc.subjectAxle gearboxeng
dc.subjecttwo-speed gearboxeng
dc.subjectwheel set tractioneng
dc.subjectlight rail vehicleeng
dc.titleNápravová převodovka pro lehké kolejové vozidlo BEMU 70cze
dc.titleAxle gearbox for light rail vehicle BEMU 70eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.date.accepted2025-09-01
dc.contributor.refereeSeidl Jakub
theses.degree.disciplineBez specializacecze
theses.degree.grantorústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelcze
theses.degree.programmeStrojní inženýrstvícze


Files in this item





This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record