Návrh tvaru karoserie zmenšeného modelu závodního vozu
Design of the Shape of the Body of a Scaled-Down Model of a Racing Car
dc.contributor.advisor | Schmirler Michal | |
dc.contributor.author | Tomáš Zatloukal | |
dc.date.accessioned | 2025-06-18T23:09:05Z | |
dc.date.available | 2025-06-18T23:09:05Z | |
dc.date.issued | 2025-06-18 | |
dc.identifier | KOS-1243964213305 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/123793 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce je zaměřena na návrh tvaru karoserie modelu vozu vytrvalostního prototypu. Cílem práce bylo dosažení co největšího přítlaku včetně žádané distribuce na přední a zadní část. Poměr rozměrů vozů platí dle kategorie LMP1 (4,65:1,9:1,05 délka : šířka : výška). Práce začíná rozborem základní dynamiky. Ta je nutná pro správný aerodynamický návrh a pro porozumění důvodům vedoucím k patřičným rozhodnutím. Karoserie je prakticky navrhnuta a otestována v CFD včetně citlivostní analýzy. Na závěr je zmíněna možnost výroby. | cze |
dc.description.abstract | The bachelor thesis is focused to design the body shape of the endurance prototype car model. The aim is to achieve the greatest possible downforce including the desired distribution on the front and rear. The ratio of the car dimensions is according to the LMP1 category (4,65:1,9:1,05 length : width : height). The work begins with an analysis of the basic dynamics. This is necessary for the correct aerodynamic design and for understanding the reasons leading to the appropriate decisions. The body is practically designed and tested in the CFD including the sensitivity analysis. Finally, the possibility of production is mentioned. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | Aerodynamika závodních vozů | cze |
dc.subject | motorsport | cze |
dc.subject | vytrvalostní prototypy | cze |
dc.subject | dynamika vozidel | cze |
dc.subject | Aerodynamics of racing cars | eng |
dc.subject | motorsport | eng |
dc.subject | endurance prototypes | eng |
dc.subject | vehicle dynamics | eng |
dc.title | Návrh tvaru karoserie zmenšeného modelu závodního vozu | cze |
dc.title | Design of the Shape of the Body of a Scaled-Down Model of a Racing Car | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.type | bachelor thesis | eng |
dc.date.accepted | 2025-06-17 | |
dc.contributor.referee | Mixa Jan | |
theses.degree.discipline | Bez specializace | cze |
theses.degree.grantor | ústav mechaniky tekutin a termodynamiky | cze |
theses.degree.programme | Strojní inženýrství | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Bakalářské práce - 12112 [118]