Návrh tvaru karoserie zmenšeného modelu závodního vozu
Design of the Shape of the Body of a Scaled-Down Model of a Racing Car
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Tomáš Zatloukal
Supervisor
Schmirler Michal
Opponent
Mixa Jan
Field of study
Bez specializaceStudy program
Strojní inženýrstvíInstitutions assigning rank
ústav mechaniky tekutin a termodynamikyDefended
2025-06-17Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalářská práce je zaměřena na návrh tvaru karoserie modelu vozu vytrvalostního prototypu. Cílem práce bylo dosažení co největšího přítlaku včetně žádané distribuce na přední a zadní část. Poměr rozměrů vozů platí dle kategorie LMP1 (4,65:1,9:1,05 délka : šířka : výška). Práce začíná rozborem základní dynamiky. Ta je nutná pro správný aerodynamický návrh a pro porozumění důvodům vedoucím k patřičným rozhodnutím. Karoserie je prakticky navrhnuta a otestována v CFD včetně citlivostní analýzy. Na závěr je zmíněna možnost výroby. The bachelor thesis is focused to design the body shape of the endurance prototype car model. The aim is to achieve the greatest possible downforce including the desired distribution on the front and rear. The ratio of the car dimensions is according to the LMP1 category (4,65:1,9:1,05 length : width : height). The work begins with an analysis of the basic dynamics. This is necessary for the correct aerodynamic design and for understanding the reasons leading to the appropriate decisions. The body is practically designed and tested in the CFD including the sensitivity analysis. Finally, the possibility of production is mentioned.
Collections
- Bakalářské práce - 12112 [118]