Zobrazit minimální záznam

Stressful factors in a role of teachers



dc.contributor.advisorVobořilová Jarmila
dc.contributor.authorLadislava Zárubová
dc.date.accessioned2025-06-18T11:58:39Z
dc.date.available2025-06-18T11:58:39Z
dc.date.issued2025-06-13
dc.identifierKOS-1244084448805
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/123748
dc.description.abstractHlavním cílem této bakalářské práce je problematika stresu, se zaměřením na nejčastější příčiny stresu učitelů na základních školách s orientací na učitele 2. stupně. Jako další cíl jsem si stanovila zjistit subjektivní vnímání stresu, zda existuje mezi dotazovanými skupina, u které je větší pravděpodobnost náchylnosti k ohrožení stresem či následkům vyhoření. V teoretické části práce jsou vymezeny základní pojmy a problematika samotná. V empirické části práce jsou na základě dotazníkového šetření na 2. stupni základních škol vyvozeny závěry, které si kladou nemalý cíl, navrhnout opatření, jak se s těmito situacemi vypořádat, ale především se snažit jim předcházet.cze
dc.description.abstractThe main goal of this bachelors thesis is the stress issue, with a focus on the most common causes of stress among teachers in elementary schools with an orientation to second grade teachers. Another goal, that I set myself is to find out the subjective perception of stress and whether there is a group among the interviewees that is more likely to be vulnerable to stress or the consequences of burnout syndrome. In the theoretical part are defined basic terms and the issue of stress itself. In empirical part conclusions are drawn on the basis of a questionnaire survey at second grade of elementary schools, which set themselves a considerable goal, to propose measures to deal with these situations, however above all to try to prevent them.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectStrescze
dc.subjectučitelcze
dc.subjectsyndrom vyhořenícze
dc.subjectprevencecze
dc.subjectdeterminanty stresucze
dc.subjectStresseng
dc.subjectteachereng
dc.subjectburnout syndromeeng
dc.subjectpreventioneng
dc.subjectstress determinantseng
dc.titleStresující faktory v učitelské profesicze
dc.titleStressful factors in a role of teacherseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.date.accepted2025-06-18
dc.contributor.refereeŠírová Eva
theses.degree.grantorinstitut pedagogických a psychologických studiícze
theses.degree.programmeUčitelství praktického vyučování a odborného výcvikucze


Soubory tohoto záznamu

SouboryVelikostFormátZobrazit

K tomuto záznamu nejsou připojeny žádné soubory.

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam