Show simple item record

Creation of an Agile Marketing Team in a Company



dc.contributor.advisorFanta Petr
dc.contributor.authorMariia Hlumilina
dc.date.accessioned2025-06-16T09:53:30Z
dc.date.available2025-06-16T09:53:30Z
dc.date.issued2025-06-11
dc.identifierKOS-1246731706605
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/123644
dc.description.abstractCílem této práce je vytvořit model pro vytvoření agilních marketingových týmů, které se dokáží rychle přizpůsobit, spolupracovat napříč funkcemi a orientovat se ve složitém prostředí dnešního podnikání. Výzkum reaguje na rostoucí potřebu flexibilních týmových struktur, které podporují iterativní práci a rozhodování založené na datech. Teoretická část zkoumá agilní rámce jako Scrum a Kanban a rozšiřuje, jak lze agilní principy aplikovat konkrétně na marketing. Zabývá se také interními výzvami agility, jako je myšlení, týmová dynamika a organizační kultura, které často omezují dopad externích rámců. Metodika kombinuje přehled literatury se smíšenými výzkumnými metodami. V praktické části jsou analyzovány poznatky z hloubkových rozhovorů a kvantitativního průzkumu s cílem pochopit, jak se v současné době agilita v marketingu využívá, včetně populárního tématu využití GenAI v marketingu. Zjištění ukazují, že ačkoli agilní marketing získává v marketingových týmech na popularitě, často mu chybí jasnost a struktura. Práce končí návrhem modelu pro vytvoření agilního marketingového týmu a nastiňuje klíčové oblasti pro budoucí výzkum a vývoj.cze
dc.description.abstractThis thesis aims to develop a model for creating agile marketing teams that can adapt quickly, collaborate across functions, and navigate the complexity of todays business environment. The research responds to the growing need for flexible team structures that support iterative work and data-driven decisions. The theoretical part explores agile frameworks like Scrum and Kanban and expands on how agile principles can be applied specifically to marketing. It also addresses internal challenges to agility, such as mindset, team dynamics, and organizational culture, that often limit the impact of external frameworks. The methodology combines a literature review with mixed research methods. In the practical part, insights from in-depth interviews and a quantitative survey are analyzed to understand how agile is currently being used in marketing, including the popular topic of GenAI usage in marketing. The findings show that while agile marketing is gaining traction across marketing teams, it often lacks clarity and structure. The thesis ends with a proposed model for creating the agile marketing team and outlines key areas for future research and development.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectAgilnícze
dc.subjectAgilní manifestcze
dc.subjectagilní řízení projektůcze
dc.subjectagilní marketingcze
dc.subjectAgilní marketingový manifestcze
dc.subjectagilní marketingový týmcze
dc.subjectAgileeng
dc.subjectAgile Manifestoeng
dc.subjectagile project managementeng
dc.subjectagile marketingeng
dc.subjectAgile Marketing Manifestoeng
dc.subjectagile marketing teameng
dc.titleVytvoření agilního marketingového týmu v podnikucze
dc.titleCreation of an Agile Marketing Team in a Companyeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted2025-06-16
dc.contributor.refereeKnihová Ladislava
theses.degree.grantorinstitut manažerských studiícze
theses.degree.programmeInnovation Project Managementcze


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record