Psychická odolnost žáků středních škol s technickým zaměřením
Resilience in Technical Secondary School Students
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
David Zumr
Vedoucí práce
Šírová Eva
Oponent práce
Kovaříková Miroslava
Studijní program
Učitelství praktického vyučování a odborného výcvikuInstituce přidělující hodnost
institut pedagogických a psychologických studiíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Bakalářská práce se zabývá problematikou psychické odolnosti (resilience) u žáků středních škol s technickým zaměřením. Cílem bylo analyzovat úroveň jejich odolnosti, identifikovat klíčové faktory, které ji ovlivňují, a navrhnout možná opatření pro její posílení. Práce vymezuje psychickou odolnost, její složky a faktory, které ji podporují, se zvláštním důrazem na sociální a osobnostní zdroje. Kvantitativní výzkum provedený formou on-line dotazníku přinesl zajímavé výsledky ohledně míry psychické odolnosti u vybrané skupiny žáků střední školy. V rámci výzkumu bylo zjištěno, že průměrné celkové skóre psychické odolnosti žáků činilo 4,04 z maximálních 5 bodů. Tento výsledek je lepší, než naznačují současné výzkumy upozorňující na zhoršující se duševní zdraví mladých lidí, což potvrzují i statistiky Policie ČR zaznamenávající nárůst sebevražedného jednání. The bachelor thesis deals with the issue of psychological resilience (resilience) in secondary school students with a technical focus. The aim was to analyse their level of resilience, identify key factors that influence it and propose possible measures to strengthen it. The paper defines psychological resilience, its components and factors that support it, with special emphasis on social and personal resources. Quantitative research conducted in the form of an online questionnaire yielded interesting results regarding the degree of psychological resilience in a selected group of secondary school students. The research found that the average overall score of the pupils' psychological resilience was 4.04 out of a maximum score of 5. This result is better than suggested by current research highlighting the deteriorating mental health of young people, which is supported by Police statistics recording an increase in suicidal behaviour.
Kolekce
- Bakalářské práce - 32151 [1304]