Návrh VTOL bezpilotního letadla
Design of a VTOL unmanned aircraft
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Jan Světlík
Vedoucí práce
Klesa Jan
Oponent práce
Slavík Svatomír
Studijní obor
Letadla a bezpilotní systémyStudijní program
Letectví a kosmonautikaInstituce přidělující hodnost
ústav letadlové technikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce se zabývá použitím bezpilotního letadla, které má sloužit pro evakuaci zraněných jak ve vojenském, tak civilním sektoru. V první části je přehled současných řešení a technologií. Druhá část řeší morální a právní aspekt problematiky. Třetí část z předchozích dvou částí stanovuje konstrukční a výkonové požadavky na stroj. Čtvrtá část zkoumá vhodnost letadlových konceptů pro požadovaný účel. V poslední části je vybrán nejvhodnější letadlový koncept, který se snaží optimalizovat co možná nejvíce podle požadavků z třetí části. Navrhovaný stroj je zde popsán. Jsou představeny jeho výkony a navrhnuta předběžná konstrukce. This thesis explores the use of an unmanned aircraft designed for the evacuation of injured individuals in both military and civilian sectors. The first part of the thesis provides an overview of current solutions and technologies. The second part addresses the moral and legal aspects of the issue. The third part establishes the design and performance requirements for the aircraft based on the insights from the first two sections. The fourth part examines the suitability of various aircraft concepts for the intended purpose. The most suitable aircraft concept is selected in the final section. It is optimized as much as possible in accordance with the requirements outlined in the third part. The proposed machine is described, its performance computed, and a preliminary design is presented.
Kolekce
- Diplomové práce - 12122 [164]