Automatické nastavování PID regulátorů pomocí neuronových sítí
Automatic setting of PID controllers using neural networks
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Azamat Almazbek Uulu
Vedoucí práce
Oswald Cyril
Oponent práce
Kuchař Michal
Studijní obor
Bez specializaceStudijní program
Strojní inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav přístrojové a řídící technikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá využitím neuronových sítí pro automatické nastavování PID regulátorů. Hlavním cílem je vyvinout a implementovat systém kombinující LSTM a RBF sítě pro adaptivní řízení. Práce obsahuje teoretický rozbor problematiky, návrh vlastního řešení a jeho experimentální ověření na dvou typech systémů - vozíku a tepelném systému. Výsledky ukazují, že navržený přístup dokáže v některých případech překonat konvenční metody ladění PID regulátorů, zejména při práci s nelineárními systémy. Současně jsou diskutována omezení a praktické výzvy implementace, včetně problémů s numerickou stabilitou a výpočetní náročností. This bachelor thesis focuses on the application of neural networks for automatic tuning of PID controllers. The main objective is to develop and implement a system combining LSTM and RBF networks for adaptive control. The work includes theoretical analysis, design of the proposed solution, and its experimental verification on two types of systems - a cart and a thermal system. The results show that the proposed approach can in some cases outperform conventional PID tuning methods, particularly when working with nonlinear systems. Limitations and practical implementation challenges are also discussed, including issues with numerical stability and computational complexity.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12110 [206]