Předpověď přepravních výkonů evropské sítě byznys letectví
Forecasting Traffic Performance of the European Business Aviation Network
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Kamila Rybenská
Supervisor
Vittek Peter
Opponent
Olexa Peter
Study program
Provoz a řízení letecké dopravyInstitutions assigning rank
katedra letecké dopravyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato práce se zabývá klíčovými oblastmi leteckého provozu, jako je ekonomika, ekologie a efektivita, v sektoru byznys letectví. Jako potenciální zlepšení těchto aspektů práce navrhuje použití předpovědního modelu přizpůsobeného provozu charterových společností v tomto sektoru. Po analýze vhodných modelovacích přístupů byl navržen předpovědní model založený na souboru dat zahrnujícím tři roky provozu a propojení osmi předních evropských letišť sítě byznys letectví. Nejprve byla použita logistická regrese, která se však pro tento účel ukázala jako nevhodná. Následně byl vytvořen model založený na rozhodovacích stromech, který se ukázal jako dostatečně přesný a účinný pro zachycní jedinečných charakteristik provozu sektoru byznys letectví. This thesis addresses key areas of air operations such as economics, ecology, and efficiency within the commercial business aviation sector. As a potential improvement to these aspects, the thesis proposes the application of a forecasting model tailored to the operations of charter companies. Following an analysis of suitable modelling approaches, a predictive model was developed based on a dataset encompassing three years of operations and the interconnections of eight leading European business aviation network airports. Initially, logistic regression was employed, but it proved inadequate for this purpose. Subsequently, a decision tree-based model was implemented, demonstrating sufficient accuracy and effectively capturing the unique characteristics of business aviation operations.
Collections
- Diplomové práce - 16121 [579]