Show simple item record

Forecasting Traffic Performance of the European Business Aviation Network



dc.contributor.advisorVittek Peter
dc.contributor.authorKamila Rybenská
dc.date.accessioned2025-01-16T23:52:02Z
dc.date.available2025-01-16T23:52:02Z
dc.date.issued2025-01-16
dc.identifierKOS-1244103905705
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/120205
dc.description.abstractTato práce se zabývá klíčovými oblastmi leteckého provozu, jako je ekonomika, ekologie a efektivita, v sektoru byznys letectví. Jako potenciální zlepšení těchto aspektů práce navrhuje použití předpovědního modelu přizpůsobeného provozu charterových společností v tomto sektoru. Po analýze vhodných modelovacích přístupů byl navržen předpovědní model založený na souboru dat zahrnujícím tři roky provozu a propojení osmi předních evropských letišť sítě byznys letectví. Nejprve byla použita logistická regrese, která se však pro tento účel ukázala jako nevhodná. Následně byl vytvořen model založený na rozhodovacích stromech, který se ukázal jako dostatečně přesný a účinný pro zachycní jedinečných charakteristik provozu sektoru byznys letectví.cze
dc.description.abstractThis thesis addresses key areas of air operations such as economics, ecology, and efficiency within the commercial business aviation sector. As a potential improvement to these aspects, the thesis proposes the application of a forecasting model tailored to the operations of charter companies. Following an analysis of suitable modelling approaches, a predictive model was developed based on a dataset encompassing three years of operations and the interconnections of eight leading European business aviation network airports. Initially, logistic regression was employed, but it proved inadequate for this purpose. Subsequently, a decision tree-based model was implemented, demonstrating sufficient accuracy and effectively capturing the unique characteristics of business aviation operations.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectByznys letectvícze
dc.subjectprázdné letycze
dc.subjectpředpověďcze
dc.subjectživotní prostředícze
dc.subjectvýkoncze
dc.subjectrozhodovací stromycze
dc.subjectBusiness aviationeng
dc.subjectempty legseng
dc.subjectforecasteng
dc.subjectenvironmenteng
dc.subjectperformanceeng
dc.subjectdecision tree analysiseng
dc.titlePředpověď přepravních výkonů evropské sítě byznys letectvícze
dc.titleForecasting Traffic Performance of the European Business Aviation Networkeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeOlexa Peter
theses.degree.grantorkatedra letecké dopravycze
theses.degree.programmeProvoz a řízení letecké dopravycze


Files in this item







This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record