Analýza bezstyková koleje na mostních konstrukcích s uzavřeným kolejovým ložem
Analysis of the Continuously Welded Rail on the Bridge Structures with Closed Ballast Bed
Typ dokumentu
disertační prácedoctoral thesis
Autor
Filip Bláha
Vedoucí práce
Foglar Marek
Oponent práce
Plášek Otto
Studijní obor
Konstrukce a dopravní stavbyStudijní program
Stavební inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
katedra betonových a zděných konstrukcíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se globálně zabývá interakcí bezstykové koleje na mostech. Práce chování bezstykové koleje na mostech popisuje z hlediska normových přístupů, experimentálních měření a numerických výpočtů. V práci jsou popsány jednotlivé normy a předpisy, které se v rámci posuzování bezstykové koleje na mostech používají. Z těchto dokumentů jsou vypsány jednak parametry, které vstupují do numerických výpočtů, tak limitní kritéria, na základě kterých je bezstyková kolej na mostě posuzována. Dále se rešeršní část práce zabývá shrnutím zahraničních i tuzemských experimentů, které byly provedeny na in-situ na železničních mostech či částích trati, tak v laboratorních podmínkách na modelech bezstykové koleje. Dále jsou v této části popsány i vybrané numerické experimenty, které se zabývají již samotnými výpočty bezstykové koleje. Další část této práce se podrobně věnuje popisu, vyhodnocení a shrnutí vlastních experimentů. Vlastní experimenty se od jiných liší primárně tím, že byly provedeny na modelu koleje v uzavřeném kolejovém loži, což více koresponduje s kolejí na mostě, než v širé trati. Další předností těchto experimentů je jejich komplexnost, přičemž byl měřen podélný odpor vertikálně zatížené i nezatížené koleje, příčný odpor koleje a i torzní tuhost použitých upevňovadel. Tím byl získán kompletní soubor parametrů koleje, které mohou být použity do numerických výpočtů interakce koleje a mostu. V poslední části se práce zabývá parametrickým posouzením kombinované odezvy koleje a mostu na vybraných mostních objektech. V rámci výpočtů byly použity normové vstupní parametry, s kterými byly vyhodnocovány různé modifikace vybraných mostů. Na výsledcích těchto numerických modelů byl vyhodnocován vliv uspořádání mostu, nosné konstrukce, spodní stavby atd. This thesis globally addresses the interaction of continuous welded rail (CWR) on bridges. The study describes the behaviour of CWR on bridges from the perspectives of standards, experimental measurements, and numerical calculations. The thesis outlines the various standards and regulations used in the assessment of CWR on bridges. These documents provide both the parameters used in numerical calculations and the limiting criteria based on which the CWR on a bridge is evaluated. Furthermore, the review part of the thesis summarizes both international and domestic experiments conducted in situ on railway bridges or sections of track, as well as in laboratory conditions on CWR models. This section also describes selected numerical experiments that focus on the calculations of CWR. The subsequent part of the thesis provides a detailed description, evaluation, and summary of the authors own experiments. These experiments differ primarily in that they were conducted on a track model in a closed ballast bed, which more closely corresponds to a track on a bridge than to one on open track. Another advantage of these experiments is their comprehensiveness, as they measured the longitudinal resistance of both vertically loaded and unloaded tracks, lateral track resistance, and the torsional stiffness of the used fastenings. This resulted in a complete set of track parameters that can be used in numerical calculations of the track-bridge interaction. In the final part, the thesis deals with the parametric assessment of the track-bridge interaction on selected bridge structures. Standard input parameters were used in the calculations, with which various modifications of the selected bridges were evaluated. The effects of bridge arrangement, superstructure, substructure and other factors were assessed based on the results of these numerical models.
Kolekce
- Disertační práce - 11000 [525]
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Tvorba měřické sítě při revitalizaci železniční trati Rokycany-Nezvěstice
Autor: Nejman Stanislav; Vedoucí práce: Braun Jaroslav; Oponent práce: Línková Lenka
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-05-27)Tématem bakalářské práce je vytvoření měřické sítě při revitalizaci železniční trati pro následné měření absolutní polohy koleje a tvorbu základní vytyčovací sítě železnice. Práce se zabývá zpracováním měřených dat, ... -
Optimalizace železničního uzlu Rakovník
Autor: Štajner Filip; Vedoucí práce: Týfa Lukáš; Oponent práce: Janeba Julius
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2015-05-27)Tématem diplomové práce je optimalizace železničního uzlu Rakovník z hlediska železniční infrastruktury ve vazbě na požadavky, které vyplývají z rozsahu a charakteru železničního provozu v předpokládaném výhledovém stavu. ... -
Vliv uspořádání spodní stavby mostu na kombinovanou odezvu bezstykové koleje
Autor: Jakub Šurovský; Vedoucí práce: Foglar Marek; Oponent práce: Bláha Filip
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-26)Práce je zaměřena na studium fenoménu kombinované odezvy koleje (interakce koleje a mostu). Rešeršní část postupně popisuje obecné charakteristiky koleje, mostních objektů se zaměřením na spodní stavbu a následně je dává ...