Vliv uspořádání spodní stavby mostu na kombinovanou odezvu bezstykové koleje
Impact of substructure arrangement on combined rail-track interaction
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Jakub Šurovský
Vedoucí práce
Foglar Marek
Oponent práce
Bláha Filip
Studijní obor
Konstrukce a dopravní stavbyStudijní program
Stavební inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
katedra betonových a zděných konstrukcíObhájeno
2024-06-26Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Práce je zaměřena na studium fenoménu kombinované odezvy koleje (interakce koleje a mostu). Rešeršní část postupně popisuje obecné charakteristiky koleje, mostních objektů se zaměřením na spodní stavbu a následně je dává do společného rámce uvedením do problematiky samotné kombinované odezvy. Popsán je přístup k posuzování kombinované odezvy podle příslušných norem a předpisů platných v České republice. Praktická část obsahuje postup pro posouzení interakce bezstykové koleje a mostu v prostřední konkrétního software (midas Civil). Na několika modelových příkladech je provedena parametrická studie vlivu uspořádání spodní stavby mostu na kombinovanou odezvu bezstykové koleje. This paper aims at combined response (track-bridge interaction) phenomenon research. The first part describes the general characteristics of railway track, and bridge structures with a focus on the substructure and puts these two topics into general context when track-bridge interaction is being introduced. Track-bridge interaction assessment is described using Czech State Standards and technical standards of the (Czech) Railway Infrastructure Administration. The second part contains a description of the method of track-bridge interaction evaluation using specific software (midas Civil). Using several real examples, a parametric study of substructure arrangement impact on track-bridge interaction is shown.
Kolekce
- Bakalářské práce - 11133 [584]