Zobrazit minimální záznam

Road Bridge over the Střela River Valley



dc.contributor.advisorVítek Jan
dc.contributor.authorTomáš Vízner
dc.date.accessioned2024-06-27T22:54:57Z
dc.date.available2024-06-27T22:54:57Z
dc.date.issued2024-06-27
dc.identifierKOS-1243741690505
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/116490
dc.description.abstractCílem této diplomové práce bylo provést koncepční návrh silničního mostu přes údolí řeky Střely, posoudit hlavní nosné prvky konstrukce, vypracovat základní výkresovou dokumentaci a postup výstavby. Byl navržen most o šesti polích s rozpětími 44 m; 56 m; 58 m; 72 m; 126 m a 80 m. Hlavní nosnou konstrukci tvoří rámová konstrukce s proměnnou výškou nosné konstrukce v oblasti hlavního pole. Příčný řez je komorový se svislými stěnami a konzolami. Konstrukce je v podélném směru předepnuta soudržnými kabely. Mostovka je propojena se spodní stavbou posuvnými ložisky, vrubovým kloubem a dvěma rámovými stojkami, které umožňují vodorovnou dilataci konstrukce a zároveň zachycují podélné síly. Pro hlavní pole přes hluboké údolí byla navržena výstavba pomocí letmé betonáže, pro zbytek konstrukce byla navržena výstavba na pevné skruži.cze
dc.description.abstractThe main object of this master thesis was to design a road bridge over the Střela river valley, to assess the main load-bearing elements of the structure, to make a basic drawing documentation and to propose construction process. A concrete six span bridge was designed with spans of 44 m; 56 m; 58 m; 72 m; 126 m and 80 m. The main load-bearing system of the bridge consists of a frame structure with the variable height of the superstructure in the main span area. The box girder cross section has vertical walls and cantilevers. The structure is prestressed in the longitudinal direction by cohesive cables. The bridge deck is connected to the substructure by sliding bearings, concrete hinge and two frame piers which allow horizontal deformation of the structure and resist against longitudinal forces. The balanced cantiliver constrution method was used for the main span across the deep valley and for the rest of the structure was used cast-in-situ on the fixed scalffolding.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectSilniční mostcze
dc.subjectletmá betonážcze
dc.subjectpředpjatý betoncze
dc.subjectvrubový kloubcze
dc.subjectkomorový průřezcze
dc.subjectRoad bridgeeng
dc.subjectbalanced cantilever methodeng
dc.subjectprestressed concreteeng
dc.subjectconcrete hingeeng
dc.subjectbox girdereng
dc.titleSilniční most přes údolí řeky Střelycze
dc.titleRoad Bridge over the Střela River Valleyeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted2024-06-27
dc.contributor.refereeŠístek Milan
theses.degree.disciplineKonstrukce a dopravní stavbycze
theses.degree.grantorkatedra betonových a zděných konstrukcícze
theses.degree.programmeStavební inženýrstvícze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam