Výpočtové modely pro předběžné posuzování aeroelastické odolnosti malých sportovních letounů.
Computational models for preliminary assessment of the aeroelastic endurance of small sport aircraft.
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Jan Tetour
Vedoucí práce
Slavík Svatomír
Oponent práce
Kratochvíl Aleš
Studijní obor
Letadla a bezpilotní systémyStudijní program
Letectví a kosmonautikaInstituce přidělující hodnost
ústav letadlové technikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce se zabývá problematikou posuzování aeroelastické odolnosti malých sportovních letounů. Jádro práce tvoří návrh výpočtové metodiky na základě rešeršní analýzy z vhodných zdrojů. Zpracování výpočtového programu v prostředí softwaru Matlab. V následné části se práce zaměřuje na použití navrhnuté metodiky a je proveden výpočet aeroelastické odolnosti na zvoleném letounu. V závěru je provedeno ověření metodiky na výpočtovém případu srovnáním s výsledky z konvenčně provedené analýzy a zhodnocení navrhované metodiky. The thesis deals with the issue of assessing aeroelastic endurance of small sport planes. The core of the work is the proposal of a computational methodology based on research analysis from appropriate sources. The computational program is processed in the Matlab software environment. In the subsequent section, the work focuses on using the proposed methodology and the computation of aeroelastic endurance on the selected aircraft. In conclusion, the methodology is verified by a computational case study comparison with results from a conventionally performed analysis and the evaluation of the proposed methodology.
Kolekce
- Diplomové práce - 12122 [156]