ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Aerospace Engineering
  • Master Theses - 12122
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Aerospace Engineering
  • Master Theses - 12122
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mechanika letu multikoptéry

Flight mechanics of multicopter

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Matěj Voldán
Supervisor
Klesa Jan
Opponent
Demovič Daniel
Field of study
Letadla a bezpilotní systémy
Study program
Letectví a kosmonautika
Institutions assigning rank
ústav letadlové techniky



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomová práce se zabývá mechanikou letu kvadrokoptéry. Po analýze rotoru a principu visu je stanoven potřebný výkon ve visu pro tři typy vrtulí. Dále je numericky řešena závislost potřebného výkonu na rychlosti dopředného letu s ohledem na hmotnost a letovou hladinu. Výsledkem práce je sestavení programu pro výpočet výkonů.
 
This master’s thesis deals with the flight mechanics of quadcopter. After rotor analysis and the principles of hover, the required power in the hover is determined for three types of propellers. Then the dependence of the required power on the forward flight speed is numerically solved with respect to the mass and flight level. The result of the work is the development of program for the calculation of performance.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/115937
View/Open
PLNY_TEXT (7.243Mb)
PRILOHA (508.2Kb)
POSUDEK (652.1Kb)
POSUDEK (213.1Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 12122 [162]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV