ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Aerospace Engineering
  • Master Theses - 12122
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Aerospace Engineering
  • Master Theses - 12122
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Aerodynamický návrh trupu rychlostního letounu

Aerodynamic design of fuselage of racing airplane

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Michal Mrázek
Supervisor
Čenský Tomáš
Opponent
Valenta Jakub
Field of study
Letadla a bezpilotní systémy
Study program
Letectví a kosmonautika
Institutions assigning rank
ústav letadlové techniky



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Úkolem této práce je aerodynamický návrh nového trupu rychlostního letounu. Je proveden návrh pozice pilota, ze které následně vychází návrh trupu. V rámci analýzy programem Ansys Fluent je provedena validace výpočetního modelu na experimentálně získaných datech. Následuje výpočet aerodynamických součinitelů původního letounu. Dále jsou provedeny výpočty nově navržených trupů, které jsou následně upraveny dle poznatků získaných ze simulací. V závěru práce je provedeno porovnání jednotlivých variant a zhodnocení výsledků.
 
The task of this master thesis is to design fuselage of a racing airplane. The position of the pilot is decided, which is an input into the design of the fuselage. First part of the analysis with Ansys Fluent software is the validation of airfoil characteristics compared to wind tunnel measured values. Next part is analysis of the original racing airplane. Following task is simulation of new fuselage, which is then modified based on the results of the simulation. Last part of the thesis is comparing the various fusilages and presenting the results.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/115934
View/Open
POSUDEK (508.6Kb)
PLNY_TEXT (2.695Mb)
POSUDEK (254.7Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 12122 [162]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV