ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta strojní
  • ústav letadlové techniky
  • Diplomové práce - 12122
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta strojní
  • ústav letadlové techniky
  • Diplomové práce - 12122
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Aerodynamický návrh trupu rychlostního letounu

Aerodynamic design of fuselage of racing airplane

Typ dokumentu
diplomová práce
master thesis
Autor
Michal Mrázek
Vedoucí práce
Čenský Tomáš
Oponent práce
Valenta Jakub
Studijní obor
Letadla a bezpilotní systémy
Studijní program
Letectví a kosmonautika
Instituce přidělující hodnost
ústav letadlové techniky



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Úkolem této práce je aerodynamický návrh nového trupu rychlostního letounu. Je proveden návrh pozice pilota, ze které následně vychází návrh trupu. V rámci analýzy programem Ansys Fluent je provedena validace výpočetního modelu na experimentálně získaných datech. Následuje výpočet aerodynamických součinitelů původního letounu. Dále jsou provedeny výpočty nově navržených trupů, které jsou následně upraveny dle poznatků získaných ze simulací. V závěru práce je provedeno porovnání jednotlivých variant a zhodnocení výsledků.
 
The task of this master thesis is to design fuselage of a racing airplane. The position of the pilot is decided, which is an input into the design of the fuselage. First part of the analysis with Ansys Fluent software is the validation of airfoil characteristics compared to wind tunnel measured values. Next part is analysis of the original racing airplane. Following task is simulation of new fuselage, which is then modified based on the results of the simulation. Last part of the thesis is comparing the various fusilages and presenting the results.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/115934
Zobrazit/otevřít
POSUDEK (508.6Kb)
PLNY_TEXT (2.695Mb)
POSUDEK (254.7Kb)
Kolekce
  • Diplomové práce - 12122 [162]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV