Ověření aerodynamických charakteristik křídla s vlivem přechodu křídlo-trup
Validation of aerodynamic characteristics of wing with influence of wing-fuselage fairing
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Jan Procházka
Vedoucí práce
Čenský Tomáš
Oponent práce
Zvěřina Ondřej
Studijní obor
Letadla a bezpilotní systémyStudijní program
Letectví a kosmonautikaInstituce přidělující hodnost
ústav letadlové technikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Úkolem této diplomové práce je ověření aerodynamických charakteristik křídla vzpěrového hornoplošníku spolu s návrhem přechodu křídlo-trup a jeho následným srovnáním s původní geometrií. Na začátku práce je provedena validace tunelového měření v rámci analýzy profilu. Poté je provedena analýza křídla a nakonec jsou provedeny analýzy původní geometrie celého letounu a upravené geometrie celého letounu, které jsou mezi sebou porovnány. V závěru práce je provedeno zhodnocení vizualizace vypočtených výsledků. The task of this master thesis is to validate the aerodynamic characteristics of the wing of the high-wing aircraft, along with the design of the wing-fuselage fairing, and subsequently compare it to the original geometry. At the beginning of the thesis, the validation of wind tunnel measurements is conducted as part of the airfoil analysis. Then, the analysis of the wing is performed. Finally, the analyses of both the original and modified geometries of the entire aircraft are carried out and compared. At the end of the thesis, the evaluation of the visualization of the computed results is presented.
Kolekce
- Diplomové práce - 12122 [156]