Zobrazit minimální záznam

Models for the Gradual Decarbonisation of the Selected Freight Carries Network



dc.contributor.advisorVittek Peter
dc.contributor.authorMartin Zázvorka
dc.date.accessioned2024-06-19T09:59:26Z
dc.date.available2024-06-19T09:59:26Z
dc.date.issued2024-06-14
dc.identifierKOS-1244103914105
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/115812
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměřuje na možnosti řešení dekarbonizace v nákladní letecké dopravě, ze kterých je aktuálně největší výzvou zavedení udržitelného leteckého paliva. Analýza proběhla v síti 3 pravidelných nákladních a 3 zásilkových společností. Byly stanoveny 2 možné scénáře dekarbonizace – podle časové délky letu a letišť, kde se zkoumala spotřeba na jednotlivých letištích. V rámci scénáře podle délky letu je pro zásilkové dopravce nejlepší dekarbonizovat nejkratší lety do 4 hodin a pro pravidelné nákladní na letech o délce 4 až 9 hodin. V rámci scénáře podle letišť byly navrženy 2 varianty, kde u jedné z nich byly vypočítány také vyprodukované emise oxidu uhličitého.cze
dc.description.abstractThis Diploma Thesis is upon the ways how to decarbonize Air Cargo Transport, where, currently, the biggest challenge is the introduction of sustainable aviation fuel. Analysis was performed within networks of 3 Full Cargo Carriers and 3 Integrators. Two possible scenarios were set – based upon the flight times and airports, where it was looked into the consumption at each airport. Within the scenario based upon flight times, it was found out that it is the best to decarbonize the shortest flights up to 4 hours for Integrators and flights between 4 and 9 hours for Full Cargo Carriers. As far as the airports, two variants were proposed, one of which contains calculations of carbon dioxide emissions producedeng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectdekarbonizacecze
dc.subjectnákladní letecká dopravacze
dc.subjectudržitelné letecké palivocze
dc.subjectdecarbonizationeng
dc.subjectair freight transporteng
dc.subjectsustainable aviation fueleng
dc.titleModely postupné dekarbonizace sítě vybraných nákladních dopravcůcze
dc.titleModels for the Gradual Decarbonisation of the Selected Freight Carries Networkeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeProcházka Petr
theses.degree.grantorkatedra letecké dopravycze
theses.degree.programmeProvoz a řízení letecké dopravycze


Soubory tohoto záznamu











Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam