Modely postupné dekarbonizace sítě vybraných nákladních dopravců
Models for the Gradual Decarbonisation of the Selected Freight Carries Network
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Martin Zázvorka
Supervisor
Vittek Peter
Opponent
Procházka Petr
Study program
Provoz a řízení letecké dopravyInstitutions assigning rank
katedra letecké dopravyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomová práce se zaměřuje na možnosti řešení dekarbonizace v nákladní letecké dopravě, ze kterých je aktuálně největší výzvou zavedení udržitelného leteckého paliva. Analýza proběhla v síti 3 pravidelných nákladních a 3 zásilkových společností. Byly stanoveny 2 možné scénáře dekarbonizace – podle časové délky letu a letišť, kde se zkoumala spotřeba na jednotlivých letištích. V rámci scénáře podle délky letu je pro zásilkové dopravce nejlepší dekarbonizovat nejkratší lety do 4 hodin a pro pravidelné nákladní na letech o délce 4 až 9 hodin. V rámci scénáře podle letišť byly navrženy 2 varianty, kde u jedné z nich byly vypočítány také vyprodukované emise oxidu uhličitého. This Diploma Thesis is upon the ways how to decarbonize Air Cargo Transport, where, currently, the biggest challenge is the introduction of sustainable aviation fuel. Analysis was performed within networks of 3 Full Cargo Carriers and 3 Integrators. Two possible scenarios were set – based upon the flight times and airports, where it was looked into the consumption at each airport. Within the scenario based upon flight times, it was found out that it is the best to decarbonize the shortest flights up to 4 hours for Integrators and flights between 4 and 9 hours for Full Cargo Carriers. As far as the airports, two variants were proposed, one of which contains calculations of carbon dioxide emissions produced
Collections
- Diplomové práce - 16121 [552]