Carsharing a jeho ekonomické dopady
Carsharing and its economic impacts
dc.contributor.advisor | Žilka Miroslav | |
dc.contributor.author | David Pechan | |
dc.date.accessioned | 2024-06-19T09:52:54Z | |
dc.date.available | 2024-06-19T09:52:54Z | |
dc.date.issued | 2024-06-14 | |
dc.identifier | KOS-1193587815705 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/115659 | |
dc.description.abstract | Má bakalářská práce zkoumá ekonomické dopady carsharingu, jednoho z klíčových prvků sdílené ekonomiky a mobility. V práci popisuji historii carsharingu, jeho vývoj od počátků až po současnou situaci na trhu. Zaměřuje se na různé typy carsharingu a jejich dopady na města a automobilový průmysl. Dále zkoumá cílovou skupinu uživatelů carsharingu a faktory ovlivňující jejich rozhodnutí. Ve druhé části bakalářské práce se zabývám carsharingovými společnostmi, jejich vozovými parky a cenovou politikou. Další část práce se věnuje analýze, do jakého ročního nájezdu kilometrů se carsharing stává ekonomicky výhodnější volbou než vlastnictví automobilu. Práce také poskytuje doporučení pro uživatele v různých životních situacích, kdy je vhodnější volit carsharing nebo vlastnictví vozidla. | cze |
dc.description.abstract | My bachelor's thesis examines the economic impacts of carsharing, one of the key elements of the shared economy and mobility. The thesis describes the history of carsharing, its evolution from its beginnings to the current market situation. It focuses on various types of carsharing and their impact on cities and the automotive industry. Furthermore, it investigates the target group of carsharing users and the factors influencing their decisions. The second part of the bachelor's thesis deals with carsharing companies, their vehicle fleets, and pricing policies. Another part of the thesis is dedicated to analyzing at what annual mileage carsharing becomes a more economically advantageous option than car ownership. The thesis also provides recommendations for users in various life situations when choosing carsharing or vehicle ownership is more appropriate. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | Sdílená ekonomika | cze |
dc.subject | sdílená mobilita | cze |
dc.subject | carsharing | cze |
dc.subject | historie carsharingu | cze |
dc.subject | porovnání carsharingových společností | cze |
dc.subject | Shared economy | eng |
dc.subject | shared mobility | eng |
dc.subject | carsharing | eng |
dc.subject | history of carsharing | eng |
dc.subject | comparison of carsharing companies | eng |
dc.title | Carsharing a jeho ekonomické dopady | cze |
dc.title | Carsharing and its economic impacts | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.type | bachelor thesis | eng |
dc.date.accepted | 2024-06-19 | |
dc.contributor.referee | Brdek Vladimír | |
theses.degree.discipline | bez oboru | cze |
theses.degree.grantor | ústav řízení a ekonomiky podniku | cze |
theses.degree.programme | Teoretický základ strojního inženýrství | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Bakalářské práce - 12138 [215]