Cílená aktivizace žáků prostřednictvím školního hodnocení a reflexe výuky
Targeted Activation of Pupils through School Evaluation and Teaching Reflection
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Jan Jung
Vedoucí práce
Tomešková Kateřina
Oponent práce
Svoboda Petr
Studijní obor
Učitelství praktického vyučování a odborného výcvikuStudijní program
Specializace v pedagogiceInstituce přidělující hodnost
institut pedagogických a psychologických studiíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce řeší, jak využít školní hodnocení pro větší aktivizaci žáků ve prospěch zvý-šení jejich zodpovědnosti za současné ale i budoucí vzdělávání. K řešení je použitá teoretická i empirická metoda. Mezi teoretické metody se řadí analýza informačních zdrojů a mezi empirické metody se řadí hlavně akční výzkum. Provedeným výzkumem byl naplněn cíl, že lze pomocí vhodných změn ve školním hodnocení aktivizovat žáky pro samostatnost v jejich vzdělávání. Hlavním zjištěním je, že pomocí zavedení možných oprav v hodnocení, přidáním slovního hod-nocení a předem zveřejnění probírané látky je možné podpořit samostatnost žáku ve vlastním vzděláváním. This thesis examines the usage of school evaluation techniques for the purpose of raising the student activity, in order to increase the responsibility a student takes for both their current and future education. Both theoretical and empiric methods are employed. The theoretical methods include mainly analysing information sources. As for the empiric meth-ods, we employ primarily action research. Through the research we fulfilled the aim of, with us-age of adequate changes in school evaluation, making the student more active in their inde-pendent approach towards their education. The main finding we reached is that, thanks to in-troducing the possibility of extra attempts, adding verbal evaluation and pre-publishing the top-ics and materials, it is possible to encourage the responsibility students take for their own edu-cation.
Kolekce
- Bakalářské práce - 32151 [1261]