Alternativní způsoby stabilizace eVTOL prostředků
Alternative methods of eVTOL vehicles stabilization
dc.contributor.advisor | Hromčík Martin | |
dc.contributor.author | Adam Pelech | |
dc.date.accessioned | 2024-06-18T14:22:25Z | |
dc.date.available | 2024-06-18T14:22:25Z | |
dc.date.issued | 2024-06-06 | |
dc.identifier | KOS-1240524514305 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/115263 | |
dc.description.abstract | Cílem této bakalářské práce je vyhodnotit použitelnost alternativních stabilizačních způsobů pro eVTOL prostředky. Je použit analytický přístup se zjednodušeným scénářem k analyzování chování pohybu eVTOL prostředků vzhledem k charakteristikám pohonů. Jsou vytvořeny realistické scénáře a hypotetický realistický model civilního eVTOL prostředku s aerodynamickou analýzou, dynamikou pohonů a větrnými poryvy. Různé metody řízení jsou implementovány k stabilizaci a ovládání simulovaného modelu. Výsledky jsou vyhodnoceny vzhledem k charakteristikám pohonů. Analytické a simulační výsledky jsou také porovnány. | cze |
dc.description.abstract | The aim of this bachelor's thesis is to evaluate the possibility of using alternative stabilization methods for eVTOL vehicles. An analytical approach is taken with a simplified scenario, to analyse motion behaviour of eVTOL vehicles in regard to the propulsion characteristics. A realistic hypothetical civilian eVTOL model and realistic scenarios are created with aerodynamic analysis, propulsion dynamics and wind gusts. Various control methods are implemented to stabilize and control the simulated model. The results are evaluated with regard to the propulsion characteristics. The analytical and simulation results are also compared. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | eVTOL | cze |
dc.subject | eVTOL stabilizace | cze |
dc.subject | řízení eVTOL | cze |
dc.subject | modelování eVTOL | cze |
dc.subject | eVTOL | eng |
dc.subject | eVTOL stabilization | eng |
dc.subject | eVTOL control | eng |
dc.subject | eVTOL modelling | eng |
dc.title | Alternativní způsoby stabilizace eVTOL prostředků | cze |
dc.title | Alternative methods of eVTOL vehicles stabilization | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.type | bachelor thesis | eng |
dc.contributor.referee | Kuře Matěj | |
theses.degree.grantor | katedra řídicí techniky | cze |
theses.degree.programme | Kybernetika a robotika | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Bakalářské práce - 13135 [476]