Alternativní způsoby stabilizace eVTOL prostředků
Alternative methods of eVTOL vehicles stabilization
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Adam Pelech
Vedoucí práce
Hromčík Martin
Oponent práce
Kuře Matěj
Studijní program
Kybernetika a robotikaInstituce přidělující hodnost
katedra řídicí technikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem této bakalářské práce je vyhodnotit použitelnost alternativních stabilizačních způsobů pro eVTOL prostředky. Je použit analytický přístup se zjednodušeným scénářem k analyzování chování pohybu eVTOL prostředků vzhledem k charakteristikám pohonů. Jsou vytvořeny realistické scénáře a hypotetický realistický model civilního eVTOL prostředku s aerodynamickou analýzou, dynamikou pohonů a větrnými poryvy. Různé metody řízení jsou implementovány k stabilizaci a ovládání simulovaného modelu. Výsledky jsou vyhodnoceny vzhledem k charakteristikám pohonů. Analytické a simulační výsledky jsou také porovnány. The aim of this bachelor's thesis is to evaluate the possibility of using alternative stabilization methods for eVTOL vehicles. An analytical approach is taken with a simplified scenario, to analyse motion behaviour of eVTOL vehicles in regard to the propulsion characteristics. A realistic hypothetical civilian eVTOL model and realistic scenarios are created with aerodynamic analysis, propulsion dynamics and wind gusts. Various control methods are implemented to stabilize and control the simulated model. The results are evaluated with regard to the propulsion characteristics. The analytical and simulation results are also compared.
Kolekce
- Bakalářské práce - 13135 [476]
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Studie heliportu pro VTOL letadla
Autor: Kristýna Čmielová; Vedoucí práce: Kraus Jakub; Oponent práce: Jungmann Aleš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-09-11)Tato bakalářská práce je studií heliportu pro letadla s vertikálním vzletem a přistáním, se speciálním zaměřením na letadla s elektrickým pohonem (eVTOL). První část práce přibližuje nově se rodící trh letadel s vertikálním ... -
Urban Air Mobility jako třetí dimenze dopravy ve městě
Autor: Vít Volný; Vedoucí práce: Kraus Jakub; Oponent práce: Karas Jakub
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-01-11)Cílem této diplomové práce je navrhnout začlenění konceptu UAM do systému městské dopravy z pohledu převozu nákladu i cestujících. První část popisuje základní princip UAM včetně zhodnocení současného stavu na světové ... -
Systémy stabilizace eVTOL prostředků pomocí trysek
Autor: Vladimír Šnejd; Vedoucí práce: Hromčík Martin; Oponent práce: Hušek Petr
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-06)Malé drony využívají ke své stabilizaci změnu otáček vrtulí. Tyto změny musí být rychlé, což by u eVTOL, kde se počítá s využitím více velikých vrtulí, byl problém. Rychlými změnami rychlosti by docházelo u velkých vrtulí, ...