Přirozené ovládání očí humanoidního robota během interaktivní hry
Naturalistic Control of Eyes of a Humanoid Robot during an Interactive Game
dc.contributor.advisor | Hoffmann Matěj | |
dc.contributor.author | Daria Mikhaylovskaya | |
dc.date.accessioned | 2024-06-18T14:20:38Z | |
dc.date.available | 2024-06-18T14:20:38Z | |
dc.date.issued | 2024-06-04 | |
dc.identifier | KOS-1240524457505 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/115202 | |
dc.description.abstract | Tato studie přispívá do oblasti humanoidní robotiky vytvořením systému ovládání očí pro robota iCub. Systém je navržen pro použití během interaktivní karetní hry a jeho cílem je dosáhnout interakcí, které jsou jak přirozené, tak bezpečné. Studie využívá zrakový systém robota k replikaci lidské oční aktivity tím, že střídavě zaměřuje pozornost na oči účastníka a herní objekty. Experimenty s lidskými účastníky ukázaly, že přesnost a konzistence pohledu, frekvence mrkání a plynulost pohybů očí jsou klíčovými faktory při zlepšování vnímání robotického pohledu jako přirozeného. Pracovali jsme na vývoji očního kontroléru, který je schopen sledovat lidi v reálném čase. Kromě toho jsme přidali funkce jako mrkání, malé náhodné pohyby těla a pohyby úst, které přispívají k chování robota, aby bylo vnímáno jako přirozené. | cze |
dc.description.abstract | This study contributes to the field of humanoid robotics by creating a gaze control system for the iCub robot. The system is designed to be used during an interactive card game and aims to achieve interactions that are both naturalistic and safe. The study uses the robot's vision system to replicate human eye activity by concentrating on the participant's eyes and game objects alternately. The experiments involving human participants identified that the accuracy and consistency of gaze, the frequency of blinking, and the fluidity of eye movements are crucial factors in enhancing the perception of a robot's gaze as natural. We worked on the development of the eye controller that is able to track humans in real-time. Additionally, we added features like blinking, small amplitude random body motions, and mouth movements that contribute to the naturalistic behavior of the robot. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | Humanoidní robotika | cze |
dc.subject | Interakce mezi člověkem a robotem (HRI) | cze |
dc.subject | Ovládání pohledu | cze |
dc.subject | Naturalistické pohyby očí | cze |
dc.subject | Detekce klíčových bodů na těle | cze |
dc.subject | Robot iCub | cze |
dc.subject | Bezpečnost v interakci mezi člověkem a robotem | cze |
dc.subject | Dotazník Godspeed | cze |
dc.subject | Úprava pohledu v reálném čase | cze |
dc.subject | Humanoid Robotics | eng |
dc.subject | Human-Robot Interaction (HRI) | eng |
dc.subject | Gaze Control | eng |
dc.subject | Naturalistic Eye Movements | eng |
dc.subject | Keypoint detection | eng |
dc.subject | iCub Robot | eng |
dc.subject | Safety in Human-Robot Interaction | eng |
dc.subject | Godspeed questionnaire | eng |
dc.subject | Real-Time Gaze Adjustment | eng |
dc.title | Přirozené ovládání očí humanoidního robota během interaktivní hry | cze |
dc.title | Naturalistic Control of Eyes of a Humanoid Robot during an Interactive Game | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.type | bachelor thesis | eng |
dc.contributor.referee | Lehmann Hagen | |
theses.degree.discipline | Základy umělé inteligence a počítačových věd | cze |
theses.degree.grantor | katedra kybernetiky | cze |
theses.degree.programme | Otevřená informatika | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Bakalářské práce - 13133 [777]