Přirozené ovládání očí humanoidního robota během interaktivní hry
Naturalistic Control of Eyes of a Humanoid Robot during an Interactive Game
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Daria Mikhaylovskaya
Supervisor
Hoffmann Matěj
Opponent
Lehmann Hagen
Field of study
Základy umělé inteligence a počítačových vědStudy program
Otevřená informatikaInstitutions assigning rank
katedra kybernetikyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato studie přispívá do oblasti humanoidní robotiky vytvořením systému ovládání očí pro robota iCub. Systém je navržen pro použití během interaktivní karetní hry a jeho cílem je dosáhnout interakcí, které jsou jak přirozené, tak bezpečné. Studie využívá zrakový systém robota k replikaci lidské oční aktivity tím, že střídavě zaměřuje pozornost na oči účastníka a herní objekty. Experimenty s lidskými účastníky ukázaly, že přesnost a konzistence pohledu, frekvence mrkání a plynulost pohybů očí jsou klíčovými faktory při zlepšování vnímání robotického pohledu jako přirozeného. Pracovali jsme na vývoji očního kontroléru, který je schopen sledovat lidi v reálném čase. Kromě toho jsme přidali funkce jako mrkání, malé náhodné pohyby těla a pohyby úst, které přispívají k chování robota, aby bylo vnímáno jako přirozené. This study contributes to the field of humanoid robotics by creating a gaze control system for the iCub robot. The system is designed to be used during an interactive card game and aims to achieve interactions that are both naturalistic and safe. The study uses the robot's vision system to replicate human eye activity by concentrating on the participant's eyes and game objects alternately. The experiments involving human participants identified that the accuracy and consistency of gaze, the frequency of blinking, and the fluidity of eye movements are crucial factors in enhancing the perception of a robot's gaze as natural. We worked on the development of the eye controller that is able to track humans in real-time. Additionally, we added features like blinking, small amplitude random body motions, and mouth movements that contribute to the naturalistic behavior of the robot.
Collections
- Bakalářské práce - 13133 [777]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Využití robota LEGO Mindstorms EV3 - návrh a realizace robota "Ball-riding robot" pro propagační účely fakulty
Author: Malý Jakub; Supervisor: Hlinovský Martin; Opponent: Kirschner Filip
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-06-05)Tato bakalářská práce prezentuje metody pro modelování a ovládání pohybu Ball-riding robotu. K sestavení robotu je použita LEGO Mindstorm EV3 stavebnice. Robot je poháněn třemi všesměrovými koly a jakožto koule k balancování ... -
Využití robotů LEGO MINDSTORMS -návrh soutěžní úlohy robotický fotbal
Author: Chada Michal; Supervisor: Hlinovský Martin; Opponent: Samek Martin
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2013-01-30) -
Návrh pohybových primitiv pro šestinohý kráčející robot pohybující se v nerovném prostředí
Author: Mrva Jakub; Supervisor: Vaněk Petr; Opponent: Vonásek Vojtěch
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2014-06-27)