ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Information Technology
  • Department of Software Engineering
  • Master Theses - 18102
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Information Technology
  • Department of Software Engineering
  • Master Theses - 18102
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Helpdesk webová aplikace pro Redmine

Redmine Helpdesk Web Application

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Jakub Lukačín
Supervisor
Malec Oldřich
Opponent
Hunka Jiří
Field of study
Softwarové inženýrství
Study program
Informatika
Institutions assigning rank
katedra softwarového inženýrství



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Táto práca sa zaoberá designom a implementáciou helpdesku. Tento helpdesk má pracovať so systémom Redmine, ktorý sa zameriava na riadenie projektov. Začiatok práce predstavuje software Redmine a termín helpdesk. Táto časť je nasledovaná popisom užívateľských požiadavkov a technológií použitých pri implementácii. Medzi použité technológie patrí Express.JS, PostgreSQL, framework Vue a knižnica komponent Vuetify. Kapitola Design je nasledovaná kapitolou Implementácia, kde je priblížených viacero zaujímavých oblastí implementácie, ako napríklad autentifikácia, práca so súbormi a internacionalizácia aplikácie. Nasadenie prototypu aplikácie je diskutované pri konci práce a využíva technológiu kontajnerizácie. Predposledná kapitola práce približuje prevedené užívateľské testovanie a posledná kapitola je venovaná budúcnosti projektu.
 
This thesis focuses on the design and implementation of a help desk for a project management tool called Redmine. The beginning of the thesis introduces Redmine software and state-of-the-art in the help desk area. Afterward, the user requirements and technological stack of the application are presented. The main technologies are the Vue framework, Vuetify component library, Express.JS, and PostgreSQL. The design chapter is followed by the implementation, where several interesting areas, such as authentication, working with files, and internationalization are discussed. The deployment of the prototype is done with the help of containerization and is talked about near the end of the thesis. The deployment is followed by a chapter on user testing and the last chapter of the thesis talks about the possible future of the project.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/114635
View/Open
PLNY_TEXT (2.033Mb)
PRILOHA (6.182Mb)
POSUDEK (49.15Kb)
POSUDEK (48.93Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 18102 [1055]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV