Import a vizualizace BIM modelů v Unreal Engine s přiřazením textur
Import and vizualization of BIM models in Unreal Engine while associating textures
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Tadeáš Bušek
Vedoucí práce
Pauš Petr
Oponent práce
Chludil Jiří
Studijní obor
Softwarové inženýrstvíStudijní program
InformatikaInstituce přidělující hodnost
katedra softwarového inženýrstvíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce se zabývá implementací a vizualizací Building Information Modeling (BIM) modelů v Unreal Engine 5. Hlavním cílem práce bylo umožnit společnosti T-SOFT a.s. efektivně importovat BIM modely do Unreal Engine, přičemž byl kladen důraz na automatizaci procesů přiřazení kolizí, světel a materiálů. Práce zahrnuje důkladnou analýzu BIM, formátu IFC a možností, které Unreal Engine 5 nabízí. Dále práce obsahuje návrh uživatelského rozhraní společně s návrhem řešení založeného na analýze. Výstupem práce je popis realizace a funkční prototyp pro import a vizualizaci BIM v Unreal Engine 5. Výsledky této práce poskytují společnosti T-SOFT a.s. pevný základ pro využívání Unreal Engine 5 k vizualizaci a dynamickým simulacím za využití dat z BIM. This thesis focuses on the implementation and visualization of Building Information Modeling (BIM) models in Unreal Engine 5. The main goal of the thesis was to enable T-SOFT a.s. to efficiently import BIM models into Unreal Engine, emphasizing the automation of processes for assigning collisions, lights, and materials. The work includes a thorough analysis of BIM, the IFC format, and the capabilities that Unreal Engine 5 offers. Furthermore, the thesis contains a design of the user interface along with a solution design based on the analysis. The output of the work is a description of the implementation and a functional prototype for importing and visualizing BIM in Unreal Engine 5. The results of this work provide T-SOFT a.s. with a solid foundation for using Unreal Engine 5 for visualization and dynamic simulations utilizing BIM data.
Kolekce
- Diplomové práce - 18102 [1005]