Příprava na přijímací zkoušky z matematiky
Preparation for the mathematics entrance exams
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
František Severin
Vedoucí práce
Nagyová Ingrid
Oponent práce
Ďurian Čeněk
Studijní program
Softwarové inženýrství a technologieInstituce přidělující hodnost
katedra počítačůPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zabývá problematikou přípravy žáků základních škol na jednotné přijímací zkoušky z matematiky na střední školy, především tématem rovnic. Čerpá z dostupných dokumentů Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky, specificky dokumentu Strategie 2030+, kterým MŠMT určilo cíle školství pro následujících deset let a mezi něž patří také digitalizace vzdělávání. Výsledkem analýzy již existujících alternativ pro přípravu na přijímací zkoušky z matematiky, jako jsou různé webové portály s videotutoriály, cvičnými testy apod., je poté návrh a vytvoření řešení. Tím je podpůrný systém, který kombinuje výuku témat přítomných v testech, jejich procvičování a následnou aplikace nabytých znalostí ve formě cvičného testu vytvořeného na základě dostupných testů z minulých let. Systém je nakonec podroben testování na určené základní škole během vyučovací hodiny matematiky žáků 9. třídy. The thesis deals with the issue of preparation for common secondary school entrance examinations in mathematics with the focus on equations. Main sources for the analysis are documents published by Ministry of Education, Youth and Sport of the Czech Republic, e.g. Strategie 2030+. With this document the Ministry defined its goals for upcoming decade, one of those goals being digitalization of education. After analysis of already existing options for preparation for entrance exams in mathematics, such as various videotutorial or practice test websites, a proposal of a solution is created. From the solution a educational system is developed, one that offers its users opportunities to study specific topics that examinations contain, practice them and then attempt a mock test based on available older tests. Finally, the system is tested during a real 9th grade math lesson in a chosen primary school.
Kolekce
- Bakalářské práce - 13136 [1056]