Simulace a hodnocení vlivu zkreslení obrazu na kvalitu zážitku v systémech pro virtuální realitu
Simulation and Evaluation of Image Impairment Impact on Quality of Experience in Virtual Reality Environments
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Jakub Špaňár
Vedoucí práce
Fliegel Karel
Oponent práce
Polák Ladislav
Studijní obor
Zpracování signálůStudijní program
Lékařská elektronika a bioinformatikaInstituce přidělující hodnost
katedra teorie obvodůPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
V této diplomové práci byl vytvořen software na zkoumání vlivů různých zkreslení obrazu na kvalitu zážitku (QoE) ve virtuální realitě (VR). S využitím inovativní aplikace v Unity pro flexibilní přizpůsobení simulací, studie zkoumá technické a vizuální zkreslení. Použitím různých prvků a metod byla aplikace schopná simulovat zpoždění, zásek, šum v obraze, poruchy vnímání barev a slepá místa. Jako důkaz o funkčnosti softwaru byl proveden pilotní experiment. Pilotní experimenty s 25 účastníky poskytují subjektivní hodnocení QoE a data o pohybu očí, umožnující detailní analýzy očního pohybu a heatmapy. Kromě toho jsou provedeny statistické analýzy k porovnání efektů zkreslení na QoE. This diploma thesis develops software for investigating the impact of diverse image impairments on Virtual Reality (VR) Quality of Experience (QoE). Featuring an innovative Unity application for flexible simulation customization, the study explores technical and visual distortions. By employing various features and methods, the application was able to simulate latency, lag, image noise, color vision deficiency, and blind spots. As a proof of concept pilot experiment was conducted on the mentioned application. Pilot experiments with 25 participants yield subjective QoE scores and eye movement data, facilitating detailed motion analyses and heatmaps. Additionally, statistical analyses are conducted to compare the effects of impairments on QoE.
Kolekce
- Diplomové práce - 13131 [160]