Elektromobilita ve složkách IZS
Electromobility in IRS Services
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Petr Ďuračka
Vedoucí práce
Volf Oldřich
Oponent práce
Požár Josef
Studijní program
Civilní nouzové plánováníInstituce přidělující hodnost
katedra zdravotnických oborů a ochrany obyvatelstvaObhájeno
2023-06-23Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce se zaměřuje na elektromobilitu obecně a její přesah do struktur složek IZS. V první části práce je od základů probrána problematika elektromobility. Jsou vysvětleny důležité pojmy, technické specifikace pohonných systémů elektromobilů a také alternativy k, dnes nejrozsáhleji využívané, bateriové technologii. Práce se poté zabývá historií elektromobility, jejímu nástupu, postupnému úpadku a její renesanci posledních let. Následně je rozebrán současný stav elektrických vozů ve světě i u nás s ohledem na legislativní rámce jednotlivých států. Dále přichází klíčová pasáž celé teoretické části, kde je hloubky prozkoumán ekologický dopad elektromobilů v porovnání s vozy s konvenčními spalovacími motory. Následuje kapitola, která řeší ekonomické aspekty elektromobility, jak výhodné či ne investice do ní jsou. Poslední téma teoretické části se zaměřuje na využití elektrických vozů záchrannými a bezpečnostními sbory po celém světě. Navazující praktická část se skládá ze SWOT analýzy, cílené pouze na elektromobilitu u složek IZS. Její nelichotivé výsledky jsou vysvětleny v souvislostech vzhledem k současnému stavu a je nahlédnuto také do možností budoucího vývoje. Práce dochází k závěru, že dnešní elektromobilita není připravena u složek IZS plně konkurovat vozům se spalovacími motory. This diploma thesis targets electromobility in general and its overreach into the structures of IRS services. In first part of the thesis, the problematics of electromobility is discussed from the fundamentals up. Important concepts are explained, also technological specifications of drivetrains and alternatives to nowadays most widely used battery technology. The thesis the focuses on history of electromobility, its rise, fall and renaissance in the last few years. Afterwards today’s state of electric vehicles in the world is looked at with legislatives of mentioned countries considered. Then comes a crucial passage of the theoretical part where the ecological impact of electric vehicles is deeply explored and compared to vehicles with conventional combustion engines. Follows a chapter which deals with economical aspects of electromobility, how profitable or not investments into it are. Last theme of theoretical part focuses on employment of electric vehicles by rescue and security forces around the globe. Subsequent practical part consists of SWOT analysis which targets electromobility solely for IRS purposes. Its non-flattering results are then explained in context, considering the current state of things and the possibility of future development is investigated. The thesis finishes with a conclusion that electromobility is not ready to compete with internal combustion engine vehicles.
Kolekce
- Diplomové práce - 17111 [416]